Na nas se je obrnila tudi bralka iz Maribora, ki želi ostati anonimna, njene podatke hranimo v uredništvu. Prihodnji teden bi se morala s partnerjem odpraviti v Turčijo, zaradi situacije z novim koronavirusom se je zadeva spremenila: »Dopusta sva se zelo veselila, a žal je situacija takšna kot je. Ker sva oba zdravstvena delavca in se zavedava odgovornosti, sva se odločila, da ne bova potovala dokler se zadeve ne umirijo. Glede na to, da je samo ministrstvo svetovalo, da nenujna potovanja prestavimo, prav tako so nekatere zdravstvene ustanove prepovedale potovanja svojih zaposlenih, kar se mi zdi popolnoma razumljivo glede na dano situacijo, sva upala, da bova dobila povrnjene stroške. Žal se to ne bo zgodila, saj so pogoji takšni kot so.«

Na denar bodo morali pozabiti številni

Obrnila sta se na agencijo, kjer so jima pojasnili, da do povračila stroškov nista upravičena, takšni so namreč splošni pogoji agencije. »Turistični agent nama je sicer ponudil vračilo nekaj procentov samega potovanja, za ostal denar se lahko žal pobriševa pod nosom. Zdravje je zagotovo na prvem mestu, zato bova morala na ta denar pozabiti. Ne le midva ampak številni drugi, ki so imeli rezervirana potovanja. Menim, da bi bilo v takšnih izrednih primerih, potrebno prilagoditi same pogoje.«

Obvestilo Ministrstva za zunanje zadeve glede Koronavirus COVID-19

Tistim, ki se odločajo o potovanju v tujino, svetujemo ponoven razmislek o potovanju in preložitev potovanj, ki niso nujna. Posebna opozorila veljajo za potovanja v ItalijoIranJužno Korejo in na Kitajsko.

Ali lahko ob odpovedi potovanja vračilo plačanega denarja za vozovnico in rezervacijo hotela zahtevamo s sklicevanjem na potovalni nasvet MZZ?

Zgoraj napisano vprašanje je eno izmed najbolj pogostih s katerim se trenutno srečujejo na ministrstvu. Potovalni nasveti, kot zapišejo na spletni strani ministrstva za zunanje zadeve, za posamezne predele sveta in vsako posamezno državo, so le priporočila in nasvete, namenjeni boljši varnosti in nudenju konzularne zaščite tistim, ki potujejo ali bivajo v tujini. To ni osnova za morebitne odškodninske ali refundacijske zahtevke. Potnik mora ta vprašanja razreševati z organizatorjem potovanja, letalsko družbo ali z zavarovalnico.

Obrnete se lahko na ministrstvo

Primarne informacije, navodila in usmeritve za potnike so na voljo na uradni spletni strani Nacionalnega inštituta za nacionalno zdravje (NIJZ).  Dodatne informacije za potnike so na voljo tudi na spletni strani Ministrstva za zunanje zadeve. Za dodatne informacije se lahko posamezniki obrnejo tudi na Ministrstvo za zunanje zadeve, Direktorat za mednarodno pravo in zaščito interesov na telefonsko številko 01 478 23 05 ali po elektronski pošti na [email protected]