Prekomerna uporaba zaslonov pri predšolskih otrocih lahko vodi do resnih razvojnih težav. Znanstveniki opozarjajo, da je ta praksa povezana z manjšo pozornostjo, anksioznostjo in osamljenostjo.

Otroci za razvoj potrebujejo multisenzorične izkušnje

Otroci, ki so zgodaj izpostavljeni zaslonom, težje razumejo čustva drugih in imajo lahko težave pri prenašanju videnega iz digitalnega v realni svet. Zanimiva študija z lutko je pokazala, da so otroci, ki so skrivanje lutke spremljali v živo, bili pri iskanju uspešnejši kot tisti, ki so gledali posnetek. To poudarja, da otroci za razvoj potrebujejo multisenzorične izkušnje.

Pretirana uporaba zaslonov vpliva na razvoj možganov, saj se ti navadijo na nenehne digitalne dražljaje. To lahko povzroči motnje pozornosti in težave s koncentracijo, ki so opazne že pri otrocih, starih 3 do 5 let.

Kanadska študija je celo pokazala, da je vsaka dodatna ura izpostavljenosti televiziji pri dveh letih povezana z manjšim uspehom v šoli in slabšim znanjem matematike v četrtem razredu. Zato strokovnjaki priporočajo čim manjšo izpostavljenost digitalnim napravam v zgodnjem otroštvu.

Otroci se prav tako ne naučijo spopadanja z neprijetnimi čustvi

Prekomerno preživljanje časa pred zasloni ne vpliva samo na kognitivni, ampak tudi na socialno-čustveni in jezikovni razvoj. Zmanjšuje se kakovost interakcij med otroki in starši, kar lahko vodi do manjšega besednega zaklada. Zasloni lahko zavirajo tudi razvoj čustvene uravnavanja in frustracijske tolerance, saj se otroci ne naučijo spopadanja z neprijetnimi čustvi.

Strokovnjaki programa Mira, Nacionalni program duševnega zdravja, priporočajo, da otroci do 2. leta nimajo stika z zasloni, za otroke do 5. leta pa je priporočilo manj kot eno uro dnevno. Čas, porabljen na zaslonih, naj bo namenjen predvsem družabnim stikom. 

Več o tej temi lahko preberete na slo24.