V začetku 2025 je uprava Darsa s približno 260 zaposlenimi bila preseljena v novo poslovno stavbo na Griču, tik ob ljubljanski obvoznici. Stavbo, veliko približno 3700 kvadratnih metrov, je začel graditi CGP iz Novega Mesta. Zaposleni so sicer v stavbi že več kot pol leta, pred nekaj tedni pa je vodstvo Darsa podpisalo že tretji aneks v vrednosti 1,8 milijona evrov, poroča 24ur.com. 

Zakaj se investicija, ki je že zaključena, še vedno draži?

V aneksu, ki sta ga podpisala predsednik uprave Andrej Ribič in njegov predhodnik David Skornšek, ni navedeno, zakaj se investicija, ki je že zaključena, še vedno draži, zato je medij 24ur.com o tej temi na Dars naslovil novinarska vprašanja. Odgovorili so jim: "Obvezne nadgradnje sistemov zaradi tehnoloških posodobitev strojnih sistemov; dodatna dela pri zaščiti in prestavitvi gospodarske javne infrastrukture drugih upravljalcev, za katere niso obstajali geodetski podatki v fazi izdelave projektne dokumentacije; dodatni ukrepi zaradi zahtev inšpekcije požarne varnosti; nadgradnja protivlomnega sistema; priznanje dodatnih stroškov izvajalcu v zvezi s podaljšanjem roka in poračun podražitev med gradnjo (zakonsko določena indeksacija cen)."

S podjetjem CGP je uprava Darsa podpisala tri anekse - prvi (marca lani) je gradnjo podražil za 5,3 milijona evrov, drugi (februarja letos) za dodatnih 2,9 milijona, tretji (junija letos) pa še za 1,8 milijona evrov. S prvotnih 19,5 milijona evrov je cena tako poskočila na kar 29,4 milijona evrov.

Gre za več kot 50-odstotno podražitev, omenjeni medij pa ob tem zapisuje, da tako kršijo zakonsko mejo - Zakon o javnem naročanju namreč v 95. členu določa, da "kakršno koli zvišanje cene ne sme presegati 30 odstotkov vrednosti prvotne pogodbe". Trenutna cena projekta je torej previsoka za več kot štiri milijone evrov. "Glede na preseženo mejo 30 odstotkov prvotne pogodbene vrednosti, je Dars del zahtevkov zaprl z novim postopkom javnega naročila brez objave – s pogajanji. Postopek je trenutno v fazi podpisovanja pogodbe v višini 460.279 EUR (brez DDV). S tem bodo dokončno zaprte vse pogodbene obveznosti za izgradnjo poslovne stavbe," so jim nato sporočili.

Ribič prepričan, da "tukaj ne more priti do zlorabe"

Kot spominja omenjeni medij, so v celotni situaciji prisotne tudi sorodstvene vezi - vodnja gradnje, Brane Ribič, je namreč brat predsednika uprave Darsa Andreja Ribiča. Predsednik nadzornega sveta Andrej Šušteršič je sicer lani dejal, da so nadzorniki odločili, da se mora Ribič zaradi vloge brata pri projektu izločiti iz vseh postopkov, povezanih s poslovno stavbo.

Ta je za 24UR Fokus dejal: "Kaj naj naredim? Moj brat je na Darsu zaposlen že osem let, jaz sem prišel pred kratkim. Že ves čas vodi ta projekt in v tem času ni niti napredoval, niti mu niso povišali plače. In on ima nad sabo še svojega direktorja, nisem mu jaz nadrejen. Pri takšnem aneksu sodeluje šest ali sedem služb – pravna služba, služba za finance, kontroling, inženirji. Skratka, vsi so zraven in sem prepričan, da tukaj ne more priti do zlorabe."

Dodal je tudi, da se zaradi videza transparentnosti ni izločil, ker ne vidi nobenega razloga, da bi se, saj ni ničesar spornega. "Če bi imel moj brat kakšno vlogo, bi se," je dodal. Vseeno pa je Ribič podpisal takratni aneks, tako kot tudi zadnjega - tretjega, še poroča 24ur.com.

V Ljubljani nova stavba za upravo, kaj pa Maribor?

Lastno poslovno stavbo na Griču so vodstvo Darsa in zaposleni v začetku letošnjega sicer dobili po skoraj tridesetih letih najemanja prostorov na Dunajski cesti. V Ljubljani so torej opravili kar veliko investicijo, kakšno pa je stanje v Mariboru? Že večkrat smo namreč pisali o dotrajanem nadvozu nad Šentiljsko cesto, preko katerega poteka Krčevinska ulica. Nanj prebivalci Košakov opozarjajo že več let, že nekaj časa pa je zaprto tudi stopnišče, ki vodi z mostu do Šubičeve ulice.

[[image_1_article_81173]]

Kot smo poročali avgusta letos, so sicer že izdelani projekti za celovito obnovo nadvoza, ki naj bi se začela leta 2026. "V pridobivanju je še zadnje soglasje na izdelano projektno dokumentacijo s strani Plinarne Maribor. Pripravljen je sporazum o sofinanciranju sanacije nadvoza, investitor je namreč DARS, MOM je sofinancer. V teku je usklajevanje deležev sofinanciranja. Pred pričetkom izvedbe sanacije nadvoza je potrebno izvesti še del plinovoda po Prisojni ulici, s čimer bo zagotovljena nemotena dobava plina več čas sanacije nadvoza – za predmetna dela je v pripravi razpisna dokumentacija," so takrat povedali na MOM.