V soboto so Ministrstvo za digitalno preobrazbo, Uprava RS za zaščito in reševanje ter družba Telekom Slovenije sprejeli odločitev o ponovni izvedbi javnega testiranja sistema SI-Alarm. Predvidoma se bo to izvedlo še letos, poroča STA.

Sajovic želi, da bi ob vnovičnem testiranju sporočilo prejelo vsaj 95 odstotkov uporabnikov

Danes zjutraj so na ministrstvu družbo Telekom Slovenija, kot pogodbeno odgovorno za vzpostavitev sistema SI-Alarm, uradno zaprosili, da poda poročilo o uspešnosti sobotnega testiranja. Še posebej si želijo pojasnitev glede težav, do katerih je prišlo pri testiranju, pričakujejo pa tudi oceno vzpostavitve celotnega sistema.

"Že v soboto smo skupaj z Upravo RS za zaščito in reševanje ter Telekomom Slovenije sprejeli odločitev o ponovnem javnem testiranju, ki bo predvidoma še letos, odvisno od hitrosti in priprave posodobitev najbolj pogostih operacijskih sistemov v Sloveniji," so zapisali v sporočilu za javnost.

Za ponovno javno testiranje sistema se je danes zavzel tudi obrambni minister Borut Sajovic, ki si želi, da bi ob vnovičnem testiranju sporočilo dobilo 95 odstotkov uporabnikov. Na ministrstvu za digitalno preobrazbo so sicer že v stiku s podjetjema Apple in Google, da se zaznane težave pri prikazu sporočil na mobilnih napravah odpravi v najkrajšem možnem času. Podjetjema so že pred nekaj meseci sporočili posebnosti implementacije sistema posredovanja potisnih sporočil v Sloveniji.

Kateri mobilni operaterji so zaznali težave pri testiranju sistema?

Na ministrstvu so opomnili, da je bilo prvo javno testiranje sistema SI-Alarm namenjeno prav temu, da se na eni strani preveri tehnično delovanje sistema, na drugi pa preizkusi delovanje uporabniških naprav. Dodajajo, da celotni stroški vzpostavitve, vzdrževanja in upravljanja sistema v obdobju petih let pri vseh štirih operaterjih ne morejo presegati slabih 4,5 milijona evrov brez DDV. Do danes je bilo skupaj izplačanih 15.381 evrov.

Ob sobotnem testiranju sistema nekateri uporabniki mobilnih telefonov potisnega sporočila niso prejeli ob predvidenem času, nekateri pa ga sploh niso prejeli

Za STA so iz operaterja T-2 sporočili, da so bila v njihovem omrežju poslana vsa sporočila, približno 10 odstotkov pa ni bilo dostavljenih zaradi neposodobljene programske opreme na telefonih uporabnikov. Zagotavljajo, da v njihovem omrežju napak ni bilo. Glede opozoril, da se pri nekaterih uporabnikih ob prejemu sporočila ni sprožil glasen zvočni signal, so odgovorili, da na operacijskem sistemu Android nacionalno obvestilo še ni povsod implementirano

Pri Telemachu sistemskih težav pri pošiljanju sporočil niso zaznali, natančnih podatkov o tem, kdo konkretno je sporočilo prejel, pa nimajo. Iz A1 so medtem sporočili, da so seznanjeni z informacijo, da nekateri uporabniki niso prejeli testnega sporočila, zato vzroke sedaj preverjajo pri upravljavcu sistema, upravi za zaščito in reševanje. Na odgovore Telekoma Slovenije STA še čaka, so pa že v soboto pojasnili, da o točnih razlogih za težave še ne morejo govoriti