Vlada je ta teden nekoliko zvišala najvišjo dovoljeno maržo na bencin in dizelsko gorivo v okviru regulacije cen teh goriv na servisih zunaj avtocest, a po oceni največjega trgovca z gorivi v državi Petrola še vedno ni zadostna za pokrivanje vseh stroškov.

Uredbe sprejemajo, ne da bi spremembe predhodno obravnaval svet za cene

Tudi zvišana marža ne omogoča kritja vseh stroškov, povezanih z distribucijo goriv in derivatov, poleg tega ne vključuje stroškov, povezanih z dodajanjem biokomponente, kar predstavlja dodatno finančno breme za poslovanje, so se za STA na zvišanje marž odzvali v Petrolu.

Vlada je v ponedeljek v uredbi o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov znesek najvišje dovoljene marže za dizelsko gorivo in 95-oktanski bencin na servisih zunaj avtocest in hitrih cest zvišala za po dva centa na 0,0983 evra za liter dizla in na 0,0994 evra za liter bencina.

"Naš cilj je, da se marže približajo povprečju v državah EU, ki znaša približno 20 centov na liter goriva, saj bomo le tako lahko ostali konkurenčni in podpirali zeleni prehod," pravijo v Petrolu. Pri tem opozarjajo, da se uredbe sprejemajo, ne da bi spremembe predhodno obravnaval svet za cene, katerega oblikovanje predvideva zakon o kontroli cen. "Ta opustitev je v nasprotju z zakonskimi zahtevami in vprašljiva z vidika pravne države," menijo v Petrolu.

Na prenizke marže so opozarjali tudi v drugih dveh večjih trgovcih z gorivi v Sloveniji, Molu in Shellu. STA na njun odgovor na prošnjo za odziv še čaka.

STA