Ste že slišali za plišaste lutke, ki so obnorele svet? Gre za Labubuje, prikupno strašljive figurice, ki so na TikToku in drugih socialnih omrežjih postale prava senzacija, pred kratkim pa so prišle tudi v Slovenijo. Sicer so se prvič na trgu pojavile že leta 2019, a so postale viralne komaj letos, poroča Guardian.

V koloni čakajo od treh zjutraj, da bi prišli do Labubuja

Strašljiva plišasta figurica, ki si jo dekleta pripenjajo na torbice, tudi dizajnerske, bolj znana pod imenom Labubu, je postala nov viralni trend. Prvič so se te lutke na trgu pojavile že pred šestimi leti, a popularne so postale šele letos. Labubuji se prodajajo v embalaži, ki skriva izgled lutke, torej, katero lutko si kupil, izveš šele potem, ko jo odpreš. Če imaš srečo, lahko dobiš posebnega, skrivnega Labubuja.

Lutke v ZDA sicer prodajajo za 24 evrov, posebne Labubuje pa nato preprodajajo po precej višji ceni, na eBayu celo za več tisoč evrov. Po poročanju Guardiana bi se naj pred Pop Martom, distributerjem lutk, na dneve, ko dobijo nove zaloge v koloni zbirala gruča ljudi že ob 3. uri zjutraj, v upanju, da bodo uspeli priti do igračke. Tudi na spletni strani proizvajalca so trenutno razprodane, prodajajo pa jih za malo manj kot 20 evrov.

[[image_1_article_79041]]

V čem tiči razlog za tako veliko popularnost? Zakaj si marsikatero dekle pripne to popularno plišasto igračo na dizajnersko torbico? Kot piše Guardian, naj dolge vrste ljudi, ki čakajo nanje, ne bi bile edini razlog za to trendovsko muho. Izredna popularnost Labubujev naj bi se začela, ko je Lisa iz K-pop skupine BlackPink lani bila fotografirana z lutko na torbici, zgledu pa je sledila tudi Rihanna. Kar naenkrat so Labubuji postali svetovni trend, ampak ne le za otroke, navdušeni so tudi odrasli.

Ne gre le za igrače, temveč tudi za zbirateljstvo

Labubu figura je stvaritev 52-letnega umetnika Kasinga Lunga, rojenega v Hongkongu, ki ga je navdihnila nordijska mitologija in je tako leta 2015 ustvaril svoje like, imenovane Pošastiza serijo slikanic, med njimi pa je tudi sedaj svetovno znani Labubu. Figurice s strašnimi zobmi, a prikupno puhastimi ušesi, so oblečene v različna oblačila in imajo raznolike dodatke, odvisno katero dobite.

Tak način prodaje, pri katerem ne veš, katerega Labubuja boš dobil, vsebuje tudi "element loterije", zaradi česar so te lutke še toliko bolj priljubljene. Tiskovni predstavnik Pop Marta je za News.com.au dejal: "Ne gre le za 'igrače', ampak za zbirateljsko gibanje pop kulture." Zbiratelji poskušajo zbrati vse možne Labubuje, še posebej pa upajo na "posebne". 

Profesorica oblikovanja in dizajna na ameriški fakulteti Gozde Goncu Berk ugotavlja, da trendi s tako veliko težo ne obstajajo le v nekem mehurčku, ampak so vpeti v kulturni kontekst. Takšne modne muhe se "primejo", ker zajemajo konvergenco družbenih tesnob, tehnoloških premikov in skupnih želja, ki jih morda težko artikuliramo, a se nanje kar hitro navežemo. Podobno je s stripi, pobarvankami za odrasle, videoigrami, lego kockami in hišami za lutke - za vse izdelke bi sprva rekli, da so namenjeni otrokom, a v bistvu targetirajo odrasle, saj jim ponujajo krajši umik v iluzijo otroške preprostosti, da bi se izognili kompleksnosti odraslega sveta.

Labubuji prišli tudi v Slovenijo

Pred kratkim pa je Labubu prišel tudi k nam, v Slovenijo. Naj bi jih prodajali v E.Leclercu, zato smo šli preverit, če informacija drži. Prodajalka nam je povedala, da so jih hitro razprodali in da je povpraševanje (bilo) kar veliko. Labubuje prodajajo tudi nekateri butiki, manjše trgovine in na stojnicah ob plažah, preprodajajo pa jih tudi uporabniki preko raznih portalov (bolha.com, Facebook Marketplace itd.). Uporabnik iz Maribora tako Labubuja preko bolha.com prodaja za kar 150 evrov.

[[image_2_article_79041]]

Pri nakupu bodite previdni, saj se pojavljajo tudi ponaredki. Tem pravijo Lafufu, razlika pa tiči v kvaliteti figurice, pakiranju, detajlih in po navadi tudi ceni, saj so Lafufuji znatno cenejši.