V primerih napačno navedene cene niso upravičeni do enostranske razveljavitve pogodbe, opozarjajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Če podjetje ne upošteva zakonskih zahtev, mu lahko tržni inšpektorat naloži plačilo globe.

Kot so sporočili iz ZPS, pri označevanju cen včasih prihaja do napak, trgovine pa nato zavračajo prodajo po navedeni ceni na izdelku.

Izpostavili so primer potrošnika, ki je prek spleta kupil slušalke po zelo ugodni ceni. Po opravljenem nakupu ga je trgovina obvestila, da je bila zaradi tehnične napake na spletni strani navedena napačna cena, in mu ponudila vračilo denarja. Potrošnik je vztrajal pri nakupu po označeni ceni, vendar se je trgovina sklicevala na splošne pogoje poslovanja, v katerih si je pridržala pravico do razveljavitve pogodbe v primeru očitnih napak v ceni.

Zakon določa, da morajo cene biti jasno vidne in v evrih

Po pojasnilih ZPS trgovine v takšnih primerih nimajo pravice enostransko razdreti pogodbe. "Zakon o varstvu potrošnikov jasno določa, da mora podjetje upoštevati označeno ceno. Splošni pogoji so zavezujoči za pogodbeni stranki, vendar ne veljajo, če vsebujejo določbe, ki so v nasprotju z zakonom," so poudarili.

Poleg spoštovanja označene cene zakon določa, da morajo biti cene blaga in storitev jasno vidne ter navedene v evrih. Če je podjetje zavezanec za davek na dodano vrednost, mora cena vključevati tudi ta davek.

Če podjetje ne izpolnjuje teh zahtev, stori prekršek, za kar mu lahko tržni inšpektorat izreče globo. Če cena ni označena, ni jasno vidna ali ni navedena v evrih, lahko inšpektorat izda odločbo, s katero podjetju prepove prodajo blaga ali opravljanje storitev, dokler ne odpravi pomanjkljivosti.