Slovensko šolstvo čakajo velike spremembe - ta teden se bo namreč začela javna razprava o novem Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli, ki naj bi veljal že konec septembra. Minister za vzgojo in izobraževanje, dr. Vinko Logaj napoveduje, da bo ključna sprememba, ki jo pravilnik prinaša, jasnejše ločevanje med preverjanjem in ocenjevanjem znanja, poroča Žurnal24.
Preverjanje bi moglo biti del procesa, ocenjevanje pa le zaključek
Bistvena sprememba, ki jo želijo uvesti z novim pravilnikom, je jasnejša ločnica med preverjanjem in ocenjevanjem znanja. "V Sloveniji se je uveljavila besedna zveza preverjanje in ocenjevanje, v ponedeljek je bila kontrolna naloga brez ocene, tako je to bilo videti v šolah, v sredo pa kontrolna z ocenjevanjem," pravi Logaj. Ob tem direktorica Zavoda za šolstvo Jasna Rojc dodaja: "Pri nas se je zgodilo, kar je minister lepo ilustriral, pišemo en test, potem pa še enega. To ni namen preverjanja, namen preverjanja se je tako popolnoma izgubil, zato je edino modro, da se to popolnoma loči." Kot pravi, bi preverjanje znanja moralo biti nekaj bistveno širšega.
Minister pojasnjuje, da gre pri preverjanju za ugotavljanje učitelja, če učenci dosegajo standarde znanja, da lahko začne ocenjevati. Se pravi, preverjanje mora biti del procesa, ocenjevanje pa zgolj njegov zaključek. Hkrati pa Rojc poudarja, da se pri nas preveč osredotočamo na učitelje - v uspešnih državah se namreč praviloma osredotočajo na učenca, ne na učitelja, piše Žurnal24.
Ravnatelji opažajo preveliko število zahtevanih ocen
Ravnatelji kot sporno vidijo predvsem preveliko število zahtevanih ocen v nekem šolskem obdobju in hkrati upajo, da bo nov pravilnik to spremenil oziroma omilil. Kot poudarja ravnateljica celjske OŠ Lava Marijana Kolenko, imajo učitelji "zavezane roke, ker se zavedajo, da morajo pridobiti določeno število pisnih ocen, določeno število pisnih ocen." Več let že opozarjajo, da je sprememba sistema ocenjevanja nujna, saj sedanja situacija spodbuja kampanjsko učenje ter učenje na pamet. Zato si prizadevajo, da bi pravilnik jasneje opredelil, da so del ocene tudi elementi spremljanja znanja, ne zgolj klasični testi, še poroča omenjeni medij.
Kot poroča STA, se osnovnim šolam obetajo še druge spremembe, in sicer na področju uporabe elektronskih naprav, ki bodo od sedaj dovoljene le, če je to potrebno za izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela (izjema je uporaba iz zdravstvenih razlogov). Novela zakona o osnovni šoli določuje tudi odvzem predmetov (elektronskih naprav, orožja, alkohola, drog in drugo), odgovornost za nadzor pa nalaga staršem. Omogoča tudi občasne druge oblike vzgojno-izobraževalnega dela (tudi zunaj oddelka) za učence, ki s svojim ravnanjem ovirajo izvajanje pouka oziroma ogrožajo varnost sebe ali drugih. Prav tako se bo po novem vzgojni opomin izrekel za dobo 12 mesecev, to pomeni, da se bo lahko prenesel v naslednje šolsko leto.
Več novic lahko najdete tudi na slo24.si.