Generalna policijska uprava RS je pred nekaj dnevi na svoji spletni strani opozorila javnost, naj bodo vsi tisti, ki preko spleta prodajajo kakršnekoli artikle, še posebej previdni, predvsem na portalu Bolha.com.
V porastu so namreč goljufije, pri katerih skušajo storilci zlorabiti plačilne kartice in dostopati do spletnih bank.

"Letos smo prejeli že približno 230 takšnih prijav s skupno škodo v višini več kot 230 tisoč evrov. V letu 2024 je bilo takšnih prijav sedemdeset, z oškodovanjem v vrednosti 50 tisoč evrov", sporočajo z Generalne policijske uprave RS.

Kako poteka prevara?

Po tem, ko ste objavili oglas, vas preko SMS-a, WhatsApp-a ali Vibra (navadno s tuje telefonske številke) kontaktira nekdo, ki naj bi se zanimal za nakup vašega izdelka.
Predlaga vam plačilo preko storitve "Brez skrbi" ali dostavne službe (najpogosteje Pošte Slovenije ali DPD) in pošlje povezavo do njihove spletne strani. Ta izgleda precej realistično, kar vas lahko hitro zavede in pomislite, da gre za legitimno in varno zadevo.
A v resnici je stran lažna. Ko vstopite vanjo morate vpisati podatke svoje plačilne kartice (številko, datum veljavnosti in trimestno varnostno kodo) ali pa vas povezava vodi do začetne strani spletne banke. V obeh primerih je končni cilj enak: ko podatke enkrat posredujete, jih goljufi zlorabijo in vam z računa odtujijo denar.

Ena od žrtev tovrstne prevare, je na spletni strani Varni na internetu, delila svojo izkušnjo:

Kontaktiral me je Danijel iz Izole po WhatsAppu. Njegova št. +386 71573 xxx. Njegova slovenščina je imela dve majhni nepravilni sklanjatvi. Kupil bi izdelek iz Bolhe v vrednosti 300€ brez ogleda. V zameno za moje podatke in naslov, bi uredil kurirja. Priložil je posnetek strani Pošte Slovenije z opisom poteka posla. Na uradni strani od Pošte ni tega opisa. Na moj klic se ni javil.

Kako se zaščititi?

Policisti pozivajo k previdnosti, kar se tiče občutljivih podatkov: neznancem ne posredujte podatkov svoje plačilne kartice in ne odpirajte sumljivih povezav.
Če vas kontaktirajo s tuje telefonske številke, je najbolje, da se ne odzovete.

Na portalu Varni na internetu pa svetujejo, da se pred uporabo storitve "Brez skrbi" seznanite z načinom delovanja. Opozarjajo, da pri prodaji preko Bolhe ni potrebno navajati nobenih osebnih podatkov, komunikacija in plačila pa potekajo izključno preko uradnega portala

V kolikor sumite, da gre za lažni oglas, ga lahko prijavite na Bolhinem portalu s klikom na "Prijavi oglas".

Kaj storiti, če vas kljub vsemu oškodujejo?

Če ste kljub vsej previdnosti postali žrtev spletne prevare, je nujno, da čimprej pokličete banko in policijo. Obrnete se še lahko na SI-CERT, nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost.