Mestna občina Ljubljana (MOL) uvaja novo generacijo merilnikov hitrosti, ki prinašajo bistvene spremembe v nadzoru prometa. Župan Zoran Janković je maja objavil razpis za dva nova radarja, ki bosta dopolnila obstoječo opremo mestnega redarstva, ki trenutno uporablja šest radarjev za 27 stacionarnih ohišij in dva radarja za merjenje hitrosti iz parkiranih vozil. Novi razpis poudarja tehnološki napredek, saj išče merilnike z naprednimi karakteristikami in kratkim dobavnim rokom, kar pomeni, da so primerni le tisti, ki že imajo tipsko odobritev Urada za meroslovje, piše Žurnal24.
Redarji bodo lahko merili hitrost v vozilu med vožnjo
Razpisna dokumentacija je razdeljena v dva sklopa. V prvem sklopu MOL išče merilnik, ki bo redarjem omogočal merjenje hitrosti kar iz vozila med vožnjo. Ta naprava mora biti sposobna sočasno meriti hitrost med 30 in 300 km/h na vsaj dveh voznih pasovih, v obe smeri ter v vseh vremenskih in časovnih razmerah. Poleg tega mora omogočati klasifikacijo vozil in ustrezati standardom varovanja osebnih podatkov.
Kot navaja naročnik, bo merilnik nameščen v vozilu redarstva in bo meril hitrost skozi sprednje ali zadnje vetrobransko steklo z minimalnimi posegi v vozilo. Žurnal24 še dodaja, da tovrstne radarje uspešno uporabljajo že na Bledu, policija pa je podobno napravo nedavno tudi nabavila.
Stacionarni radarji, ki jih vandali ne bodo mogli uničiti
Drugi sklop razpisa se nanaša na stacionarne radarje, ki bodo precej težje dostopni vandalom. Ti merilniki morajo omogočati različne načine montaže, vključno z namestitvijo v parkiranem vozilu, na stojalu, v ohišju ali na stebru. Ključna razlika v primerjavi z dosedanjimi merilniki je zahteva po možnosti postavitve in izvajanja meritev na višini med 6 in 10 metri.
MOL je za Žurnal24 potrdil, da je ta pogoj ključen za preprečevanje vandalizma, saj so bila stacionarna ohišja v preteklem letu poškodovana v 16 primerih, letos pa v 4. Odprava pogoja o združljivosti z obstoječimi ohišji in omejitve delovne temperature pomeni širši krog potencialnih ponudnikov.
Razpisni postopek se je sicer zapletel, saj je bil rok za oddajo ponudb podaljšan zaradi številnih vprašanj anonimnih potencialnih ponudnikov, poroča Žurnal24. Med drugim so se pojavila vprašanja glede sočasne zmožnosti postavitve na višino med 6 in 10 metri ter uporabe na stojalu. Nekdanji ekskluzivni dobavitelj radarjev za MOL, podjetje Intermatic, je celo vložil zahtevo za revizijo razpisa, a jo je kasneje umaknil, kar pomeni, da postopek teče naprej.