Pri spletnem oglasniku Bolha opozarjajo, da so pri spletnih nakupih med najpogostejšimi znaki morebitnih prevar slabo napisana besedila, neverjetno nizke cene ter zahteve po plačilu vnaprej. Uporabnikom svetujejo, naj nikoli ne delijo zaupnih podatkov, kot so številke kreditnih kartic, na sumljivih straneh.

V sporočilu za javnost so ta teden spomnili, da je nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT v preteklem letu zabeležil skoraj 3000 prijav spletnih incidentov.

Pazite tudi, če prodajalec zavrača osebno srečanje ali zahteva kopijo bančne kartice

Uporabniki spletnih oglasnikov so pogosto tarča spletnih prevar, zato na Bolhi redno izvajajo temeljite preglede novih oglasov. "Posebno pozornost namenjamo neustreznim ali nelogičnim vsebinam ter preverjanju pristnosti kontaktnih podatkov," je poudaril Klemen Petelin, vodja marketinga pri Bolhi.

Med pogostimi opozorili izpostavljajo fotografije, ki manjkajo ali so ukradene s spleta, slabo sestavljena besedila, izjemno nizke cene ter pritisk k predhodnemu plačilu. Prav tako svetujejo dodatno previdnost, če prodajalec zavrača osebno srečanje ali zahteva kopijo bančne kartice.

Pri večjih nakupih, kot so nepremičnine, vozila ali plovila, priporočajo, da kupci vedno zahtevajo vpogled v dokumentacijo in si predmet nakupa ogledajo v živo. Če je mogoče, naj pri tem sodeluje tudi strokovnjak ali prijatelj.

Prevaranti se predstavljajo tudi kot kupci

Tudi prodajalci niso varni pred spletnimi prevarami. Na Bolhi opozarjajo na val goljufij, kjer se prevaranti predstavljajo kot kupci, uporabljajo tuje telefonske številke in pošiljajo povezave do lažnih strani, ki posnemajo uradno spletno stran Pošte Slovenije. Vnos podatkov kreditne kartice na teh straneh lahko povzroči izgubo denarja namesto prejetega plačila.

Na portalu poudarjajo, da za varno transakcijo zadostuje posredovanje številke TRR v okviru varnega okolja platforme, nikakor pa ne številke kreditnih kartic.

Ne nasedajte lažnim kurirskim storitvam

Prevaranti pogosto ponujajo lažne kurirske storitve ali ustvarjajo lažne plačilne platforme, pri čemer skušajo uporabnikom vzbuditi občutek nujnosti. Bolha.com opozarja, da nima svoje kurirske službe in uradno sodeluje izključno z dostavno službo GLS.

"Pomembno je, da pri spletnem nakupovanju ne klikate na povezave v SMS, Viber ali WhatsApp sporočilih, temveč komunicirate izključno prek uradne aplikacije bolha.com ali spletne strani. Prav tako naj bo vnos osebnih podatkov omejen izključno na to okolje," so zapisali.

Če uporabniki zaznajo sumljivo komunikacijo, naj se nemudoma obrnejo na uporabniško podporo bolha.com. Na voljo so od ponedeljka do sobote med 8. in 17. uro na elektronskem naslovu [email protected] ali po telefonu na številki 01 420 16 40.