Alpsko mleko, Radenska, Milka, Barcaffe in Argeta ostajajo najmočnejše blagovne znamke v Sloveniji, kaže nova raziskava družbe Valicon. Največji preskok je uspel Alpskemu mleku, ki se je s šestega mesta leta 2016 povzpelo na sam vrh letošnje lestvice.
[[image_2_article_76881]]
Spremembe v razvrstitvi, ne pa v imenih
Valicon je po desetletju znova analiziral moč blagovnih znamk v Sloveniji in na trgih jugovzhodne Evrope. Čeprav se je v tem času marsikaj spremenilo, so ključna imena na lestvici ostala enaka. So se pa premaknila po vrstnem redu.
Zmagovalec letošnje raziskave je Alpsko mleko, ki je prehitelo Radensko in Milko. Sledita Barcaffe in Argeta. V Valiconu ob tem poudarjajo, da so razlike med prvimi petimi znamkami majhne, zato večjih sprememb v prihodnje ne pričakujejo.
[[image_1_article_76881]]
Nova imena v deseterici
Na lestvico so se prvič uvrstile znamke MU, Barilla in Nutella. Močan skok je zabeležila tudi Perutnina Ptuj, ki se je z desetega povzpela na šesto mesto. Deseterico zaključuje Cedevita.
Razmerje med domačimi in tujimi znamkami ostaja podobno kot leta 2016 – šest jih je slovenskih, tri globalne in ena hrvaška.
Bolj uravnotežen pristop
Lestvica iz leta 2016 je nastala na podlagi raziskave, opravljene jeseni, kar je vplivalo na rezultate – znamke, povezane z osvežitvijo, so imele prednost. Tokrat Valicon uporablja prenovljeno metodologijo, ki vključuje več meritev v različnih sezonah in tako bolj uravnoteženo sliko trga.
Kaj pomeni moč znamke?
Moč blagovne znamke Valicon meri na osnovi prepoznavnosti, osebne izkušnje, pogostosti uporabe in občutka nepogrešljivosti. V Sloveniji je raziskava potekala med 5. in 7. aprilom, sodelovalo pa je 800 anketirancev, starih med 15 in 65 let.