Naročanje iz trgovin prek Wolta je v šestih letih postalo del vsakdana številnih Slovencev. Če so uporabniki najprej največkrat posegali po hrani in osnovnih potrebščinah, se v zadnjem letu kaže zanimiva sprememba v potrošniških navadah. Vse več naročil prihaja iz lekarn, kjer prevladujejo izdelki za krepitev odpornosti, sledijo pa jim nosečniški testi. Družine ob tem narekujejo trende v kategoriji higiene in nege otrok, medtem ko so se proteini iz športnih dvoran preselili v vsakdanjik in postali del širšega trenda »lepote od znotraj«.

Lekarne vse pogosteje prvi naslov preventivnih nakupov

Podatki Wolta razkrivajo jasen premik v vedenju potrošnikov. Lekarne niso več le rešitev za trenutne zdravstvene težave, temveč vse pogosteje prvi naslov preventivnih nakupov. Kupci namreč najpogosteje posegajo po izdelkih za krepitev odpornosti, med katerimi izstopajo izdelki za imunski sistem, pršila za nos in sirupi proti kašlju.

Vrsta najbolj priljubljenih izdelkov pa je seveda odvisna od letnih časov, saj v zimskih mesecih pogosteje posežemo po pripravkih za imunski sistem, medtem ko poleti po fizioloških raztopinah in pršilih za nos. Izjemno priljubljeni so tudi vitamini in prehranska dopolnila ter izdelki za šport, kot so proteinske tablice.

Podatki tako kažejo, da Slovenci vse več pozornosti namenjamo preventivi in nakup tovrstnih izdelkov postavljamo ob bok vsakdanjim nakupom hrane.

Nosečniški testi: Ljubljana vodi, Obala prehiteva Maribor

Še bolj zgovorna je zgodba nosečniških testov, ki so druga najbolj priljubljena kategorija lekarniških izdelkov. Največ nosečniških testov se proda v Ljubljani, kjer kupci ustvarijo skoraj polovico vseh nakupov. Prestolnica tako močno izstopa, saj je povpraševanje tam več kot petkrat večje kot v Mariboru. Presenetljivo pa je, da obalna mesta, kot sta Koper in Izola, dosežejo približno desetino vseh nakupov in tako prekašajo drugo največje mesto.

Takšna razmerja kažejo, da sta diskretnost in udobje spletnega naročanja v urbanih in turističnih središčih izjemno pomembna. Hitra dostava tako ni več le praktična rešitev, temveč vse bolj zaupanja vreden kanal za občutljive, intimne in osebne odločitve.

Kupci iščejo predvsem praktične rešitve za vsakdanjo nego

Kategorija Zdravje in lepota kaže, da pri hitrih spletnih nakupih igrajo pomembno vlogo družine. Najbolj prodajani izdelki so namreč otroški in negovalni izdelki, kot so plenice, vlažilni robčki in vatirane blazinice. Vlažilni robčki so sicer med najpogosteje naročenimi izdelki tako po količini kot po vrednosti, kar potrjuje, da kupci iščejo predvsem praktične rešitve za vsakdanjo nego.

Izjemno zanimivo je, da med desetimi najbolje prodajanimi artikli ni dekorativne kozmetike, so pa v zadnjem letu na seznamu vse pogosteje t. i. premium izdelki, ko so kolagenski praški in vitaminski dodatki. Ti trendi nakazujejo, da je za Slovence pomembnejša uporabnost in zdrav življenjski slog kot dekorativna nega.

Tudi razlike med posameznimi mesti potrjujejo željo po priročnosti. V omenjeni kategoriji se v Ljubljani proda več kot tretjina vseh izdelkov, sledi ji Maribor, medtem ko je presenetljiv podatek ta, da Koper in Izola prehitita Celje. To najbrž nakazuje na vpliv turizma in drugačnih življenjskih navad. V manjših mestih, kot sta Kranj in Murska Sobota, pa je zanimanje za tovrstne izdelke bistveno manjše.

Proteini postali del vsakdanjika

Proteini so bili nekoč rezervirani le za športnike, danes pa jih vse pogosteje naročajo številnih uporabniki. Podatki namreč kažejo, da so proteinske ploščice, pudingi in mleko v priročnih pakiranjih med najbolj priljubljenimi izdelki. Kupci jih ne povezujejo več zgolj s fitnesom, temveč jih vse bolj razumejo kot priročno in hranljivo rešitev za vsakdanjo prehrano.

Prav tako ta segment postaja vse bolj raznolik in ponuja vrsto različnih artiklov. Ob tem se uveljavlja tudi trend »lepote od znotraj«, saj se proteini povezujejo z izdelki, ki vsebujejo kolagen, in obljubljajo več kot le podporo telesni pripravljenosti.