Osrednje vprašanje za prihodnost mladih ni, ali se bo digitalni razvoj zgodil, temveč, ali se lahko slovensko šolstvo nanj dovolj uspešno prilagodi.
Tablic še ne bo
Po poročanju portala slo24.si, kljub pospešenemu razvoju tehnologije, na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje (MVI) trenutno ne razmišljajo o splošni vpeljavi tabličnih računalnikov v osnovne in srednje šole.
Posodobljeni Zakon o osnovni šoli striktno določa, da je uporaba elektronskih naprav dovoljena le, če je to neposredno potrebno za izvajanje učnega procesa ali iz zdravstvenih razlogov. To kaže na previden zakonodajni pristop, medtem ko to področje v srednjih šolah določajo pravilniki posamezne šole.
Osnova so tiskana učna gradiva
MVI sicer poudarja, da podpirajo razvoj didaktičnih pristopov in smiselno uporabo digitalnih tehnologij, vendar tiskana učna gradiva vidijo kot osnovo, ki jo elektronska le dopolnjujejo. Na Ministrstvu so poudarili, da morebitna digitalizacija v prihodnosti ne bi bila motivirana z varčevanjem proračuna, pač pa bi bila usmerjena izključno v izboljšanje kakovosti pouka in dostopnosti znanja.
Digitalna gradiva pa med drugim prinašajo največjo prednost učencem z učnimi težavami, kot je disleksija, saj jim mobilne naprave in elektronske vsebine predstavljajo pomembno olajšanje pri učenju in branju. Ministrstvo ob tem opozarja na ključen pogoj za uspešno digitalizacijo: ustrezna digitalna pismenost in spletna varnost tako učiteljev kot učencev.
