Agencija Kompas je tik pred zdajci odpovedala polete na dva grška otoka, in sicer Lefkas in Samos, na Zakintos pa naj bi poletelo le omejeno število potnikov. Nenačrtovane odpovedi naj bi bile rezultat tehničnih težav pri izvedbi čarterskih poletov. Neuradno pa naj bi te bile posledica nenavadnih poslovnih odločitev vodstva, poroča 24ur.com.

Odgovornost domnevno tako tudi na strani agencije

Naša največja in najstarejša turistična agencija naj bi bila v težavah že vsaj mesec in pol. Tako je letalo proti Samosu z brniškega letališča pred tedni poletelo z zamudo, pilot pa naj bi potnike obvestil, da let ne bo izveden, dokler organizator potovanja ne poravna svojih obveznosti.

Eden od Kompasovih področnih direktorjev Matevž Hrovat je v oddaji 24UR Zvečer pojasnil, da je pogodbeni partner odpovedal že vnaprej dogovorjene lete, s čimer so se bili v agenciji primorani soočiti ravno na vrhuncu sezone. »Trenutno smo v širši regiji soočeni s situacijo, ko v letalstvu vlada neko izredno stanje. Vrstijo se zamude, tudi odpovedi na večjih letališčih in od večjih, bolj uveljavljenih prevoznikov,« je pojasnil. Dodal je, da so večini potnikov, ki se niso odločili za alternativen aranžma, že vrnili denar.

Poletne čarterske polete naj bi agencija sicer izvajala z najmanj tremi različnimi letalskimi prevozniki, to so Klasjet iz Litve ter White Airways in Stellavia iz Portugalske. Po neuradnih informacijah 24ur.com je odgovornost tudi na strani Kompasa. Pogodbe s prevozniki naj bi namreč sklepali precej ad-hoc, namesto da bi jih sklepali osemnajst mesecev vnaprej, kot je običajna praksa.

Kako bodo na Kompasu reševali težave

»Ko smo prejšnji mesec šli z njimi na Samos, smo čakali na avionu na Brniku več kot uro, ko je pilot pojasnil, da naročnik ni plačal leta in da dokler ne prejmejo plačila, ne bo poletel. Imeli smo srečo, da so plačali in da je bil plačan tudi hotel na Samosu,« poroča 24ur.com. Na Kompasu pa naj bi po poročanju medija vztrajali: »Informacija ne drži in s strani posadke ni bila skomunicirana pravilno, za kar se nam je prevoznik naknadno tudi opravičil

V takšnih primerih je agencija potrošniku dolžna vrniti vsa prejeta plačila, so jasni na Zvezi potrošnikovTea Žnidaršič za 24ur.com pojasnjuje: »To pomeni, da mora vrniti denar in ne le izstaviti dobropisa ali bonov. In vsa opravljena plačila mora vrniti najkasneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe

Agencija pa je za to že prepozna, saj bi denar morala, po Združenju turističnih agencij, vrniti v največ štiriindvajsetih urah. Kot za 24ur.com pravi generalni sekretar Združenja turističnih agencij Slovenije Mišo Mrvaljević: »In zdi se, da če smo potnika spravili v situacijo, da ne more na potovanje ali nekam, kamor si je želel, je treba, da mu takoj omogočimo, da dobi svoj denar nazaj, da gre lahko nekam drugam

Da bodo to v najkrajšem možnem času storili, so danes zagotovili tudi na Kompasu, a da se je večina potnikov sicer raje odločila za alternativen aranžma. Kaj bo v nadaljevanju sezone, na Kompasu še ne vedo, poroča 24ur.com.