Belgijci med vsemi Evropejci porabijo največ časa za pot v službo, medtem ko so Slovenci na dnu lestvice, je pokazala raziskava belgijskega kadrovskega podjetja SD Worx. Glavno prevozno sredstvo ostaja osebni avtomobil, a raziskava izpostavlja tudi naraščajoče število zaposlenih, ki se v službo vozijo s kolesom.
S 40. minutami dnevno na dnu lestvice
V študiji, ki je zajela 16 evropskih držav in 16.000 zaposlenih, so ugotovili, da Belgijci dnevno v povprečju za pot v službo porabijo 57 minut. Za njimi so Švedi (54 minut), Nizozemci (52 minut) ter Nemci in Irci (po 51 minut). Na drugi strani lestvice so Slovenci (40 minut), Hrvati (42 minut), Italijani in Srbi (po 43 minut).
"Rezultat Belgije je deloma posledica visokega deleža vozačev v državi. Ti predstavljajo vsakega petega državljana, ki vsak dan za pot v službo porabijo več kot uro in pol časa," je pojasnila strokovnjakinja za mobilnosti pri SD Worx Valérie t'Serstevens.
Glavno prevozno sredstvo še vedno predstavljajo avtomobili
Če gledamo dolžino poti, so Nizozemci na prvem mestu s povprečno 40 prevoženimi kilometri. Sledi Belgija (37 km), Francija in Slovenija (po 34 km). Najkrajše poti opravijo prebivalci Srbije (19 km), Združenega kraljestva, Romunije, Poljske in Hrvaške (v povprečju 23 km).
Kljub rasti števila ljudi, ki se v službo opravijo s kolesom ali skuterjem, pa glavno prevozno sredstvo glede na ugotovitve študije še vedno predstavljajo avtomobili. Z njimi se v službo vozi 55 odstotkov vprašanih, 18 odstotkov jih uporablja kolo, 11 odstotkov pa javni prevoz.
Rešitev tudi delno opravljanje dela na daljavo
"Osebni avtomobil ostaja glavno prevozno sredstvo za pot v službo v Evropi. Izziv je trenutno, kako narediti ta vozni park bolj zelen, čeprav v nekaterih državah že prevladuje uporaba kolesa," je poudarila t'Serstevens.
Tisti, ki se v službo odpravijo peš ali s kolesom, so po njenih besedah bolj zadovoljni, manj odvisni od zunanjih dejavnikov in bolje obvladujejo svoj čas. Druge trajnostne rešitve, kot je souporaba avtomobilov, ostajajo še vedno redke.
"Za ljudi, ki vsak dan na cesti preživijo skupno več kot uro in pol časa, rešitev predstavlja tudi delno opravljanje dela na daljavo," je pojasnila.