Agencija za zavarovalni nadzor (AZN) je v zadnjem času izvedla več postopkov za odvzem dovoljenja zavarovalnim zastopnikom, pri čemer so izpostavili tri primere goljufivih praks. Prvi zastopnik je ponarejal podpise, da je prekinitve starih polic in sklenitev novih izvajal v svojem imenu, drugi je pripravljal police za kolega, tretji pa je na policah vnašal fiktivne otroke.
Kontaktiral jih je pod pretvezo, da se bodo premije zvišale
Kot so v sporočilu za javnost pojasnili v nadzorniku trga zavarovanj, so okoliščine nekoliko priredili, da se konkretne osebe ne bi prepoznale. V praksi je šlo sicer tako za moške kot ženske.
Prvi obravnavani zastopnik je kontaktiral obstoječe zavarovance pod pretvezo, da se bodo premije zvišale in jim v podpis ponudil obrazec, ki naj bi tovrstno zviševanje preprečil. Podpisan obrazec je pospravil, sam pa izpolnil drug dokument za prekinitev stare police in sklenitev nove, ga podpisal namesto stranke ter poslal zavarovalnici. Nova polica je bila sklenjena, provizija pa na poti k zastopniku.
"Zavarovanci so bili prepričani, da so bile stare zavarovalne police le spremenjene, v resnici pa so bile prekinjene in namesto njih sklenjene nove zavarovalne police," so pojasnili na AZN.
Brez dovoljenja za obdelavo pripravljal police
V drugem primeru se je na obravnavanega zastopnika po pomoč obrnil njegov poklicni kolega, ki mu je zavarovalnica odpovedala pogodbo o poslovnem sodelovanju, police pa je še vedno želel sklepati. Ker je šlo za zavarovance, ki niso bili v portfelju obravnavanega zastopnika, ta zanje ni imel dovoljenja, da bi lahko obdeloval njihove osebne podatke.
Kljub temu je pripravil police, jih podpisal in poslal svojemu kolegu. Ta jih je nato odnašal strankam, od njih pa prejel plačilo v gotovini. Tega denarja nato ni prenesel niti obravnavanemu zastopniku niti zavarovalnici.
Posredovanje netočnih podatkov o zavarovalni dokumentaciji nedopustno
"Od zavarovalnice je tako sledilo neprijetno presenečenje za zavarovance in sicer opominjevalni postopek, zavarovanci pa bi lahko ostali brez zavarovalnega kritja, kar je kajpak v nasprotju z dobrimi poslovnimi običaji pri opravljanju poslov zavarovalnega zastopanja," so zapisali na agenciji.
Agencija je poudarila, da opisano ravnanje krši načela vestnosti in poštenja, dobre poslovne običaje ter načela zaupanja in zaščite pravic strank. Posredovanje netočnih podatkov o zavarovalni dokumentaciji je po njihovih besedah nedopustno in škoduje informiranosti strank.
V tretjem primeru ogoljufal zavarovalnico, ne zavarovance
Tudi tretji obravnavani zastopnik je ponarejal podpise zavarovancev prek tablice na zavarovalnih policah in drugi sklepalni dokumentaciji ter s tem prikazoval, da je bil v neposrednem fizičnem stiku z zavarovanci. S tem kakšne škode zavarovancem sicer ni povzročil, saj se je večina strank nato strinjala s sklenjenimi policami, jo je pa zato svoji zavarovalnici.
Obdelavo zavarovalne dokumentacije je izvajal ponoči in na ta račun pridobil plačilo potnih stroškov v višini nočne tarife. Število tako sklenjenih polic je bilo več sto, so izpostavili na agenciji.
Omenjeni zastopnik je obenem ustvarjal imena in rojstne podatke otrok ter takšne fiktivne otroke vključeval na police. Družinam z otrokom, ki še niso dopolnili sedem let starosti, pripada namreč poseben družinski popust, so pojasnili. Število teh polic in število fiktivnih otrok je po podatkih agencije šlo v stotine primerov.
"Zavarovalniški Robin Hood" hotel pomagati strankam
"Pri tem je vendarle treba poudariti, da je bilo ravnanje tega zastopnika, ki je seveda protipravno, usmerjeno zoper zavarovalnico in ne zoper zavarovance - tem je skušal kot nek zavarovalniški Robin Hood celo narediti nekakšno uslugo in jim urediti dober popust, oškodovana pa je bila zavarovalnica," so zapisali.
Agencija je ob tem opozorila, da med 16. in 22. novembrom potekajo aktivnosti v sklopu Mednarodnega tedna ozaveščanja o prevarah.
