Zaradi nedavnega obilnega deževja, ki je v Sloveniji povzročilo katastrofalne poplave, ki jih ne pomnimo, so se znašli pod vodo številni avtomobili. Tisti, ki so dobesedno plavali v vodi ali jih je zasulo kamenje, skoraj zagotovo ne bodo več uporabni, pri drugih pa obstaja še nekaj upanja. Velja nenapisano pravilo, da se situacija močno poslabša, če je voda šla čez prag vozila oziroma še višje. Ker obstaja bojazen, da bi se lahko poplavljena vozila kaj hitro znašla pri preprodajalcih avtomobilov, ki bi lahko v prodajnem oglasu zamolčali dejansko stanje vozil, smo v Avtoservisu Grega v Lenartu preverili, na kaj naj bomo pri nakupu rabljenega vozila pozorni in kako prepoznamo znake, ki kažejo na to, da je bil avtomobil poplavljen.
Voda se zavleče povsod
Gregor Lužnik, ki je bil v letu 2018 med finalisti izbora za mehanika leta, ki sta ga pripravila Žurnal24 in specializirana revija Mehanik in voznik, pravi, da četudi je v potniški kabini le nekaj centimetrov vode, to pomeni veliko težavo, saj se voda zavleče povsod. “Pri tleh v avtomobilu so računalniki in inštalacije; od parkirnih senzorjev, sistemov za ročno zavoro, za upravljanje s sedeži do centrale za zračne blazine, …. Voda lahko pride tudi v menjalnik, v motor, zavorni sistem in v rezervoar za gorivo.Tudi če ta mesta posušimo in posesamo, ne rešimo težave, saj konektorji slejkoprej oksidirajo. Znotraj namreč niso zaščiteni tako kot zunaj avtomobila.” Tudi če voda še ni v potniški kabini, se lahko pri avtomobilih, ki imajo sesalni dovod za zrak nameščen nizko, pojavijo težave. Posledica je uničenje motorja.
Marsikdo ne ve, da voda pride do motorja skozi izpušno cev, ne ustavi je niti DPF filter. “Ravno v teh dneh imamo v delavnici avtomobil, ki ga je voda zalila skozi izpušno cev. Bila je visoka okoli pol metra. Na srečo avtomobil vžge, uničen pa je računalnik za ročno zavoro. Potrebno bo temeljito čiščenje, tudi DPF filtra. Na drugem avtomobilu, ki so ga prav tako pripeljali s poplavljenega območja, pa je zadeva že bolj kritična. Konektorji že razpadajo, avta ne moremo zagnati, prižgale so se številne opozorilne lučke.”
Pravo stanje razkrije šele odstranitev vratnih tapet in talnih oblog
Lužnik dodaja, da je velikokrat tudi z natančnim pregledom avtomobila nemogoče ugotoviti, ali je bila v njem voda ali ne. Če pri poplavljenem avtomobilu, ki je bil samo površinsko očiščen in osušen, odstranimo tapete na vratih in oblogo na tleh, skoraj gotovo naletimo na ostanke blata ali mulja. “To je zelo težko očistiti. Če želimo to odstraniti v celoti, je edina rešitev odstranitev obloge in čiščenje z visokotlačnim čistilnikom.” Svetuje, da v tem času rabljene avtomobile kupujemo le pri registriranih prodajalcih oziroma tistih, ki za vozilo ponudijo jamstvo.