Slovenske železnice (SŽ) bi naslednje leto lahko ukinile Zeleni vlak, ki povezuje Slovenijo s hrvaško Istro. Kot trdijo, nosijo vse stroške tega mednarodnega vlaka, ki pa je zaradi majhnega števila potnikov nerentabilen. Hrvaške železnice (HŽ) po njihovih navedbah niso pripravljene za finančno sodelovanje, v HŽ pa trdijo nasprotno.
Ne pokrijejo niti odstotka stroškov voženj v Pulj in nazaj
Pri SŽ so za STA pojasnili, da število potnikov in realizirani prihodki SŽ ne pokrijejo niti odstotka stroškov voženj v Pulj in nazaj. Pri tem so izpostavili majhen obseg potniškega prometa in navedli podatek, da je lani iz Slovenije v Pulj in druge destinacije prek Buzeta potovalo 3139 potnikov, iz Hrvaške v Slovenijo pa 315.
Zeleni vlak je sezonski vlak, ki povezuje Slovenijo in Pulj v času poletne sezone.
V HŽ so za STA medtem dejali, da so jih SŽ o tem, da Zeleni vlak v sezoni 2024/2025 ne bo več vozil do Pulja, obvestili na mednarodnih konferencah, na katerih se določi prihodnji vozni red. Kot so pojasnili v HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), so SŽ predlagali, da bi Zeleni vlak vozil do Buzeta, nato pa bi poskusili vzpostaviti povezavo v Buzetu.
Pri HŽPP so za STA še pojasnili, da so zahtevali, da omenjeni vlaki tudi v novem voznem redu vozijo kot doslej. Obenem so dodali, da je, "kar zadeva prestopanje v Buzetu, to možno le na rednih vlakih HŽ, ki vozijo na območju Istre in za katere je vozni red dogovorjen v sodelovanju z istrsko županijo, da bi bila prilagojena za redne popotnike oz. dijake, študente in delavce".
Pri SŽ so medtem izpostavili, da bi ta rešitev pomenila okoli 120-minutno čakanje potnikov na postaji v Buzetu, kar pa da zanje ni sprejemljivo. Dodali so, da je možnost tudi poznejši prihod vlaka v Buzet z namenom skrajšanja časa za povezavo in da zbirajo informacije za celovito rešitev povezave.
"Pri SŽ-Potniški promet si vsekakor želimo ohranitve neposredne železniške povezave s Puljem, vendar brez dogovora, bodisi v smislu delne udeležbe HŽPP pri stroških vožnje dizel motornih garnitur SŽ na hrvaškem delu omrežja ali kakšne druge oblike skupnega izvajanja storitve, neposredne železniške povezave s Puljem žal ni več mogoče vzdrževati," so pojasnili za STA.
Ob tem so dodali, da so HŽ že večkrat poslali prošnje oz. predloge za vzpostavitev dialoga in iskanje možnih rešitev, ki bi pripomogle k ohranitvi vožnje direktnega vlaka do Pulja.
Verjamejo, da bodo našli rešitev
Pri HŽPP so po drugi strani za STA dejali, da za vožnjo omenjenih vlakov na hrvaškem ozemlju nosijo stroške, ki vključujejo plačilo tras vlakov na relaciji Pulj-Buzet meja (90,6 km), stroške ustavljanja vlakov na postajah, stroške sestavljanja vlakov in stroški parkiranja vlakov na hrvaškem ozemlju. Poleg tega HŽPP plačuje storitve strojevodij in sprevodnikov na tem delu proge.
Kot so še pojasnili, pogovori o voznem redu 2024/2025 še potekajo. Obenem so dodali, da ob spoštovanju obojestranskega interesa in dosedanjega sodelovanja verjamejo, da bodo našli rešitev za nadaljevanje vožnje tega vlaka tudi v naslednjem letu.
Enako si, kot zagotavljajo, želijo tudi v SŽ-Potniški promet. V kratkem bodo zato imeli dvostranski sestanek s HŽ, na katerem bodo skušali doseči skupno soglasje glede ohranitve vožnje vlaka oz. te direktne povezave, še proča STA.