Ker kmalu prihaja čas, ko bo treba razmisliti o menjavi pnevmatik, so evropski avtomobilski klubi pod drobnogled vzeli nove pnevmatike dimenzije 225/40 R18, ki je ena od najbolj razširjenih dimenzij na trgu, saj jo uporabljajo tako družinski avtomobili nižjega srednjega razreda kot kompaktni cestni terenci. Na tokratnem testu so pnevmatike preskušali s Volkswagnovim golfom

Poudarek letošnjega testa je bil na široki oziroma raznoliki ponudbi pnevmatik, med katero so tokrat vključili tudi veliko pnevmatik v nizkocenovnem razredu; te so zaradi naraščanja cen pnevmatik v zadnjih letih zagotovo vse bolj zanimive za kupce. A test je znova razkril, zakaj se ne splača varčevati pri poceni pnevmatikah.

Cena načeloma izraža kakovost

Kar 11 od 31 preskušenih pnevmatik je dobilo oceno slabo pri varnostnih merilih, s tem pa je tudi njihova skupna ocena slaba, kar pomeni, da pri AMZS-ju ne priporočamo njihovega nakupa, saj vožnja s takšnimi pnevmatikami predstavlja varnostno tveganje. Vseh enajst negativno ocenjenih pnevmatik spada med nizkocenovne pnevmatike. Še eni od nizkocenovnih pnevmatik so pri merilu varnosti podelili oceno pomanjkljivo, kar pomeni, da priporočako nakup z omejitvami, dve od nizkocenovnih pnevmatik pa sta za varnost dobili oceno zadovoljivo, kar pomeni, da kljub nekaterim slabostim predstavljajo sprejemljivo alternativo ostalim pnevmatikam, še zlasti za tiste uporabnike, ki se ne vozijo veliko. 

Po drugi strani so štiri od šestih visokocenovnih pnevmatik pri varnosti dobile oceno dobro, dve pa sta oceno zgrešili le za las. "Tudi zato le težko rečemo, da visoka cena vselej pomeni tudi najboljšo kakovost, a dve pnevmatiki z oceno zadovoljivo morda lahko označimo kot izjemi, ki potrjujeta pravilo, da so pnevmatike uveljavljenih blagovnih znamk, ki imajo tudi višjo ceno, boljše od nizkocenovnih pnevmatik," zaključujejo pri AMZS-ju.

Najboljše ustavijo, ko najslabše drsijo s 40 km/h

Pri tem so dodali tudi cenovno primerjavo, ki sicer pokaže znaten finančni prihranek, a se sodeč po rezultatih testiranja ne izplača: "Za najboljšo pnevmatiko na našem testu - Goodyearovo pnevmatiko ultragrip performance 3 v dimenziji 225/40 R18 V - je treba pri nas odšteti približno 130 evrov, za eno najslabših na testu, pnevmatiko evergreen EW66, pa približno 80 evrov." A prihranek 200 evrov za štiri pnevmatike lahko gre v franže, če se boste pri hitrosti 80km/h v mokri cesti z 'goodyearkami' že ustavili, medtem ko boste z 'evergreenkami' še vedno drseli s hitrostjo 40 km/h

[[image_1_article_81179]]

[[image_2_article_81179]]