Po dolgotrajnih pogajanjih so predstavniki Evropskega parlamenta in držav članic minulo noč dosegli dogovor o novih pravilih za vozniška dovoljenja. Med ključnimi novostmi sta uvedba mobilnega oziroma digitalnega vozniškega dovoljenja ter obvezna vsaj dveletna poskusna doba za začetne voznike, so sporočili iz Evropskega parlamenta.
Glavna oblika vozniškega dovoljenja digitalno oz. mobilno dovoljenje
Glavna oblika vozniškega dovoljenja bo po novem enotno digitalno oz. mobilno dovoljenje, ki bo na voljo na pametnem telefonu s tehnologijo digitalne denarnice. Države članice bodo imele pet let in šest mesecev od začetka veljavnosti novih pravil, da uvedejo to novost. Vozniki bodo kljub temu še vedno imeli možnost zahtevati fizično vozniško dovoljenje.
Z novimi spremembami direktive EU o vozniških dovoljenjih želijo povečati prometno varnost v uniji, kjer vsako leto na cestah umre skoraj 20.000 ljudi
Novi vozniki bodo morali prestati dveletno poskusno dobo
Pomembna novost je tudi najmanj dveletna poskusna doba za nove voznike, ki bo spremljana s strožjimi pravili in kaznimi, zlasti za vožnjo pod vplivom alkohola in neuporabo varnostnih pasov. Na predlog Evropskega parlamenta so v direktivo vključili spodbudo državam članicam, naj izvajajo politiko ničelne tolerance do alkohola in drog.
Pred izdajo prvega vozniškega dovoljenja bo voznik moral opraviti zdravniški pregled, ki bo vključeval pregled vida in stanja srca in ožilja. Države članice lahko ta pregled za voznike avtomobilov in motornih koles nadomestijo z obrazci za samooceno, za podaljšanje vozniškega dovoljenja pa lahko uvedejo druge alternativne ukrepe.
Za pridobitev vozniškega dovoljenja bodo vozniki morali pridobiti znanje o varni uporabi telefona med vožnjo, nevarnostih mrtvega kota, sistemih za pomoč vozniku, varnem odpiranju vrat in vožnji v snežnih razmerah.
Znižanje starostne meje za poklicne voznike
Z željo po zmanjšanju pomanjkanja poklicnih voznikov bo najnižja starost za pridobitev vozniškega dovoljenja za tovornjake znižana s 21 na 18 let, za avtobuse pa s 24 na 21 let, če kandidat izkaže strokovno usposobljenost. Države članice bodo lahko dovolile vožnjo tovornjaka ali kombija tudi 17-letnikom, vendar le v spremstvu izkušenega voznika. Sistem spremstva bo v prihodnosti na voljo tudi za voznike avtomobilov po vsej EU.
Pogajalci so se dogovorili tudi, da bodo vozniška dovoljenja za motorna kolesa in avtomobile veljala 15 let. Države EU lahko ta rok skrajšajo na 10 let, če je vozniško dovoljenje hkrati uporabljeno kot osebni dokument. Vozniška dovoljenja za tovornjake in avtobuse bodo morala biti obnovljena vsakih pet let, medtem ko lahko države članice skrajšajo veljavnost za starejše od 65 let.
Nove predpise zdaj mora uradno potrditi Svet EU in Evropski parlament, nato pa bodo države članice imele štiri leta časa, da jih vključijo v svojo nacionalno zakonodajo.