Tokratni poudarek je na izvirnosti, tednu restavracij pa se znova pridružuje kmetijsko ministrstvo, in sicer prek sheme izbrana kakovost Slovenije. Ta po besedah akterjev pomembno prispeva k dvigovanju kakovosti in spodbujanju uporabe lokalnih živil.
Projekt Teden restavracij je nastal kot vabilo v dobre gostilne, zdaj pa res pomeni tudi kakovost, je prepričan selektor tega projekta Uroš Mencinger. "Teden restavracij mora biti šola okusov. Takrat je treba iti jest radoveden, ne lačen. Lačni jemo vsak dan, ta projekt pa je priložnost za spoznavanje novih okusov in širjenje obzorij. Tokratna tema pa pomeni, da je treba biti kritičen in da brez izvirnosti ne boš dobro jedel," je dejal.
Teden restavracij bo potekal od 11. do 20. oktobra, organizatorji pa pričakujejo med 50.000 in 60.000 gostov, pri čemer je že več kot polovica ponujenih terminov rezerviranih.
S posebnimi meniji in cenami se bo v jesenskem tednu predstavilo 107 restavracij iz vse Slovenije. "Prišli smo do števila restavracij, ki se ga ne da preseči, zato rastemo znotraj tega," je dejal Mencinger. Tako bodo gotovo izvedli še kakšen dogodek na prostem, kot je bil junija v Celju, saj so mesta pokazala izredno zanimanje, je povedal.
Ponudbo jesenskega Tedna restavacij v vzhodni Sloveniji si lahko ogledate tukaj.
Avtomatski rezervacijski sistem
V vseh letih projekta, ki se je začel leta 2012, je bila želja organizatorjev, da bi gostje rezervirali svoj obisk. Zato so zdaj ustvarili tudi nov rezervacijski sistem. "Avtomatski rezervacijski sistem močno olajša delo. Sicer pa ni veliko gostov, ki ne bi prišli, potem ko so naredili rezervacijo," je povedal Gašper Puhan iz Galerije okusov.
Projekt podpira tudi ministrstvo
Prepoznavnost blagovne znamke izbrana kakovost, ki potrošnikom daje zagotovilo, da izbirajo najbolj kakovostne slovenske pridelke, raste. Izzivov, da bi blagovno znamko še razširili, pa ne manjka. "Na ministrstvu se trudimo, da bi v shemo vključili tudi ribe. Potencial so še žita, želela pa bi si tudi, da bi bila certificirana tudi slovenska zelenjava," je še povedala Čalušić.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano se je lani jeseni pridružilo projektu Tedna restavracij, sodelovanja pa si obetajo tudi v prihodnje, saj se je promocija prek kuharskih mojstrov pokazala kot dodana vrednost tako za ministrstvo, kot za slovenske pridelovalce in kmete, je na današnji novinarski konferenci pred začetkom Tedna restavracij povedala kmetijska ministrica Mateja Čalušić.
"Vsi sodelujoči so prepoznali dodano vrednost blagovne znamke izbrana kakovost Slovenije, ki se je sprva nanašala na meso in mleko, zdaj pa nas izredno veseli, da se je razširila tudi na sektor sadja," je izpostavila Čalušić.
"Nam je samoumevno, da izbiramo lokalne sestavine. Vedno smo bili obdani z dobrimi surovinami, a smo jih premalo izkoriščali," je menil vrhunski kuhar Gregor Jelnik iz Georgie Bistroja. Če ni veliko posrednikov, so včasih sestavine celo cenejše, kljub večjemu prilagajanju jedilnikom sezonskim sestavinam pa ima kupovanje od lokalnih ponudnikov tudi prednost, saj se z njimi lahko gostinec dogovori, kaj natančno potrebuje, je pojasnil Jelnik.