Rezultati testa, ki ga Avto-moto zveza Slovenije že več kot petdeset let izvaja v sodelovanju s partnerski evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, so sicer spodbudni, hkrati pa zaskrbljujoči, saj se je znova izkazalo, da se ob dobrih v trgovinah še vedno najdejo tudi pnevmatike, ki se jim je treba izogniti – štiri so na letošnjem testu dobile najslabšo možno skupno oceno, zato AMZS njihov nakup odsvetuje.

Zimske pnevmatike so boljše od celoletnih

AMZS je letos junija objavil test 16 celoletnih pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 V, katerega glavna ugotovitev je bila, da so celoletne pnevmatike z vsako generacijo boljše, kljub temu pa velja – in to je potrdil tudi najnovejši AMZS test, da se v pravih zimskih voznih razmerah še vedno najbolje obnesejo prave zimske pnevmatike. Kot je izpostavil odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel, je iluzorno pričakovati, da nam zaradi vse toplejših letnih temperaturnih povprečij ne bo treba več menjati letnih pnevmatik za zimske.

"Klimatologi predvidevajo, da bo najrazličnejših vremenskih ekstremov vse več, to pa tudi pomeni, da bodo vozne razmere še bolj raznolike, kot so bile doslej, zato bo izbira pnevmatik še bolj pomembna. Vozniki si lahko pri izbiri pomagajo z rezultati AMZS testa, zagotovo pa jim bo v veliko pomoč tudi prenovljeni AMZS spletni iskalnik pnevmatik, s katerim bodo hitreje našli najoptimalnejšo ponudbo. Za izbrano dimenzijo pnevmatik iskalnik ponudi pnevmatike različnih izdelovalcev po rednih cenah, objavljene pa so tudi cene s popustom za člane AMZS. Povpraševanje za izbrane pnevmatike je mogoče oddati prek spletnega obrazca, hkrati pa je mogoče označiti možnost premontaže pnevmatik v AMZS centru."

AMZS odsvetuje nakup štirih zimskih pnevmatik

Na AMZS testu je bilo tokrat 28 najnovejših zimskih pnevmatik: 12 v dimenziji 205/55 R16 in 16 v dimenziji 215/55 R17; prve so namenjene še vedno priljubljenim avtomobilom nižjega srednjega razreda, druge pa kompaktnim cestnim terencem. Ob tem velja poudariti, da so prave zimske pnevmatike le tiste, ki imajo poleg oznake M+S na bočnici vtisnjen tudi simbol gore in snežinke. Naša zakonodaja sicer tega simbola ne prepoznava oziroma ne zahteva (dovolj je oznaka M+S), v nekaterih državah pa za zimske veljajo le pnevmatike z omenjenim simbolom. V Nemčiji tako od letošnjega 1. oktobra za »zimske« veljajo le pnevmatike s simbolom gore in snežinke (ne glede na to, ali imajo tudi oznako M+S).

In tak simbol ima vseh 28 pnevmatik na letošnjem AMZS testu zimskih pnevmatik. A to, kot so pokazala testiranja, še ne pomeni garancije za dober nakup in varno vožnjo: "Štiri pnevmatike na letošnjem testu so dobile najslabšo možno skupno oceno, kar pomeni, da v AMZS odsvetujemo njihov nakup," je rezultate testa povzel Poženel.

Rezultati testa zaviranja na mokrem asfaltu

Da lahko izbira pnevmatike pri reševanju kritične situacije morda odloča o življenju in smrti, je odgovorni urednik AMZS Motorevije ponazoril z rezultati testa zaviranja na mokrem asfaltu. "Pri dimenziji 205/55 R16 H se je avto s pnevmatikami continental wintercontact TS 870 in pirelli cinturato winter 2 že ustavil, avto s pnevmatikami zeetex WH 1000 in winrun winter-max A1 WR22 pa se je še naprej premikal s hitrostjo 27 oziroma nekaj manj kot 30 km/h. Pnevmatika winrun winter-max A1 WR22 se je na mokri cesti odrezala tako slabo, da je dobila najslabšo oceno slabo za varnost, s tem pa je tudi skupna ocena slaba – kar pomeni, da ne priporočamo njenega nakupa."

Pri dimenziji 215/55 R17 V so tri pnevmatike na koncu tabele z rezultati zaradi slabih varnostnih lastnosti dobile skupno oceno slabo, kar pomeni, da AMZS ne priporoča njihovega nakupa.

Pnevmatika winterX TW401 kitajskega izdelovalca Triangle in pnevmatika wintoura ter britansko-kitajske znamke Davanti sta se slabo odrezali na mokri cesti, zlasti pri vodljivosti (tako vzdolžni kot prečni), zato sta dobili tudi slabo skupno oceno. Med njima se nahaja pnevmatika wintergen 2 KR501 tajvanskega izdelovalca Kenda; ob razmeroma slabi vodljivosti na mokri cesti in pomanjkljivi oceni za vozne lastnosti na suhi cesti si je predzadnje mesto in slabo skupno oceno prislužila tudi z največjo težo med pnevmatikami na testu.

AMZS nasveti za nakup in uporabo zimskih pnevmatik

Pri nakupu novih pnevmatik se ne zanašajte na etiketo oziroma oznake z lastnostmi, ki je običajno prilepljena na nove pnevmatike v trgovinah in so navedene tudi v tabelah z rezultati pod rubriko Oznake (AMZS testi so pokazali, da oznake ne odražajo dejanskih lastnosti pnevmatik, še zlasti ne na mokrih cestah), pri nakupu pnevmatik se prepričajte, da imajo vse štiri pnevmatike enak datum izdelave, ne kupujte novih pnevmatik, ki so starejše od treh let (informacije o datumu izdelave razberete iz DOT številke, ki je vtisnjena na bočnici pnevmatike), če je mogoče, kupujte nove modele pnevmatik, da izkoristite prednosti tehničnega razvoja in izboljšav, vedno uporabljajte štiri pnevmatike istega modela in tipa, če je globina kanalov različna, namestite boljše pnevmatike (ki imajo več profila) na zadnjo os, saj je od njihovega bočnega vodenja odvisna stabilnost vožnje, zlasti v ovinkih, da bi se izognili pnevmatikam z različno globino kanalov oziroma profila, redno menjajte položaj koles pnevmatik.

Pri pnevmatikah s smerno obliko tekalne plasti prednjo pnevmatika prestavite zadaj na isti strani avta. Pri pnevmatikah brez smerne oblike tekalne plasti je mogoča tudi diagonalna zamenjava (upoštevajte navodila za uporabo), redno preverjajte tlak v pnevmatikah, pri večjih obremenitvah povečajte tlak v pnevmatikah v skladu s podatki izdelovalca vozila v navodilih za uporabo.