Zdravniška zbornica Slovenije ponovno opozarja javnost na pojav lažnih oglasnih sporočil na spletu, kjer goljufi zlorabljajo identitete zdravnikov. V tovrstnih primerih prevaranti ukradejo fotografije zdravstvenih strokovnjakov ter z izmišljenimi intervjuji promovirajo različne izdelke, ki naj bi imeli zdravilne učinke.
Izkoriščajo znane slovenske zdravnike
Nedavno je bil tarča takšne prevare izr. prof. dr. Juš Kšela, kardiovaskularni kirurg. Goljufi so z njegovo fotografijo in lažnim intervjujem oglaševali izdelek za čiščenje žil, pri čemer je bil dr. Kšela v oglasih napačno predstavljen kot priporočnik tega produkta.
[[image_1_article_74443]]
Podobne prevare so se v preteklosti zgodile tudi drugim zdravnikom, med njimi kirurgu dr. Eriku Breclju, infektologu Davidu Zupančiču ter infektologinji prof. dr. Bojani Beović, predsednici Zdravniške zbornice Slovenije. Na vse te primere je Zdravniška zbornica že opozorila javnost in poudarja, da gre za izkoriščanje zdravnikov ter prevaro potrošnikov.
Uporaba nepreverjenih produktov predstavlja resno tveganje
Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije izpostavlja, da so takšni oglasi zavajajoči, saj izdelkom pripisujejo nedovoljene učinke zdravljenja in preprečevanja bolezni. To je lahko nevarno za zdravje potrošnikov, saj uporaba nepreverjenih produktov predstavlja resno tveganje. Bodite previdni in ne nasedajte zavajajočim ponudbam.
Zdravniška zbornica opozarja, da v teh primerih pred naročilom ni možno preveriti ponudnika, saj ta pogosto ostane anonimen, pričevanja domnevnih uporabnikov pa so izmišljena. Naročanje izdelka poteka na način, da potrošnik najprej pridobi visok popust, nato vnese svojo telefonsko številko in lahko izdelek naroči le, ko ga pokliče neznani prodajalec ter pridobi njegove osebne podatke.
Vračilo blaga ni možno
Pogodba o nakupu je tako sklenjena na daljavo z neznanim ponudnikom, ki se v primeru reklamacij na telefonske klice ne odziva. Posledično vračilo blaga ni mogoče, kar povzroča dodatne težave potrošnikom.
Zato bodite previdni pri spletnem nakupovanju in ne zaupajte oglasom, ki uporabljajo podobo zdravnikov ali lažne izjave za promocijo izdelkov. Zdravniška zbornica priporoča, da se ob sumljivih primerih obrnete na pristojne inštitucije ter se izogibate tveganim nakupom prek nepreverjenih spletnih strani.