Pravica do odstopa od pogodbe vam omogoča, da izdelek vrnete brez navedbe razloga v roku 14 dni od nakupa ali prejema blaga. Ta pravica je pomembna še posebej v prazničnem obdobju, ko veliko ljudi opravlja nakupe preko spleta.
Mit o vračilu izdelkov v fizičnih trgovinah
V praksi se pogosto pojavlja napačno prepričanje, da lahko potrošniki izdelke vrnejo tudi, če jih kupijo v fizični trgovini. A to žal ni zakonsko določena pravica. Čeprav nekateri prodajalci omogočajo vračilo izdelkov iz fizičnih trgovin, gre za njihovo poslovno politiko in pogoje poslovanja, ne za zakonsko obvezo.
Pomembno je, da se potrošniki seznanijo s pravili posamezne trgovine, saj se te lahko med seboj razlikujejo.
Kaj storiti, če ima izdelek napako?
Če ima kupljeni izdelek napako ali ni skladen s prodajno pogodbo, imate pravico zahtevati popravilo, zamenjavo ali povračilo kupnine, ne glede na to, ali ste izdelek kupili v fizični trgovini ali na spletu. Po opažanjih Zveze potrošnikov Slovenije je uveljavljanje teh pravic še vedno področje, kjer se mnogi potrošniki znajdejo v dilemi.
Ključno pri tem je, da ste seznanjeni z zakonskimi določili in da pravočasno ukrepate.
Pazite na spletne prevare
Vedno več spletnih prevar zahteva previdnost pri uporabi digitalnih kanalov. Preden opravite nakup, preverite, kdo je prodajalec, in bodite pozorni na URL naslov spletne strani. Zaupajte le preverjenim spletnim trgovinam in se izogibajte ponudbam, ki se zdijo predobre, da bi bile resnične.
Spletna stran Vem Več je namenjena izobraževanju potrošnikov o njihovih pravicah. Na strani lahko preberete več o pravici do odstopa od pogodbe, vračilu izdelkov in zaščiti pred spletnimi prevarami. Z ustreznim znanjem lahko potrošniki namreč zmanjšajo tveganje za težave in izkoristijo vse prednosti, ki jim pripadajo. Pred prazničnimi nakupi je to znanje še posebej dragoceno.
