Energetski turizem, kamor spada denimo obisk hidroelektrarn, vetrnic in solarnih parkov, je nova evropska niša, ki postaja realnost tudi pri nas. Kot poroča portal slo24.si, Slovenija združuje tehnično dediščino in trajnostno izobraževanje. Energetski turizem, ki v Evropi hitro raste, postavlja v ospredje objekte, ki so običajno skriti očem, a ključni za vsakdanje življenje. Namesto klasičnih motivov se obiskovalci na pot odpravljajo z željo po spoznavanju, kako deluje sodobna družba.
Najstarejša elektrarna kot magnet za obiskovalce
Pri nas so v to zgodbo aktivno vstopile Dravske elektrarne Maribor (DEM), ki so hidroelektrarne spremenile v prava doživljajska in učna prizorišča. Najstarejša hidroelektrarna na Dravi, HE Fala, je postala ena izmed ključnih točk energetskega turizma. V Dravskih elektrarnah Maribor pravijo, da je muzej in elektrarno lani obiskalo več kot 3.100 ljudi. Prevladujejo domači gostje, torej šole, društva in strokovne skupine, opazen pa je tudi porast tujcev. Obiskovalce še posebej očara monumentalna strojnica z originalno Francisovo turbino in razlaga o tem, kako voda ustvarja elektriko.
Čeprav pri nas vetrni in sončni parki še niso tako razviti kot v tujini (na Danskem so vetrnice že vključene v kolesarske poti), je poudarek DEM-a predvsem na izobraževanju. S posebnim poudarkom na mladih generacijah želijo z interaktivnimi prikazi in vodenimi ogledi približati pomen hidroelektrarn in obnovljivih virov.
Prihodnost je obetavna
"Želimo, da mladi spoznajo ne le tehnične vidike, temveč tudi odgovornost do okolja," so za slo24.si poudarili v DEM. Energetski turizem tako postaja uspešna kombinacija znanja, trajnosti in doživetja. Obiskovalci ne le gledajo stroje, temveč aktivno sodelujejo, kar pogosto dopolnjujejo tudi kulinarične ali kulturne izkušnje v lokalnem okolju.
Prihodnost je po mnenju DEM obetavna, saj načrtujejo nove vsebine za Muzej HE Fala. Slovenija ima z Dravo, Savo in Sočo ter načrtovanimi sončnimi in vetrnimi elektrarnami vse pogoje, da energetski turizem razvije v prepoznaven turistični produkt. S tem, ko združujemo tehniško dediščino in turistično ponudbo, se lahko na evropskem zemljevidu pojavimo kot destinacija, kjer se počitnice prepletajo z energijo prihodnosti.