Modni trgovec Sportina, ki je v devetdesetih in začetku 2000-ih veljal za enega največjih modnih imperijev v Jugovzhodni Evropi, odhaja v stečaj, poroča Delo. Stečaj bo sodišče uradno razglasilo ta ali prihodnji teden, kar bo zgolj formalnost.

Zaenkrat brez komentarja

Podjetje je od 10. julija lani v postopku prisilne poravnave pod vodstvom prisilnega upravitelja Leona Benigarja Tošiča. Ta za Forbes pojasnjuje, da je prisilna poravnava propadla, ker je »upnikom, ki imajo 80 odstotkov terjatev,« ni uspelo podpreti, čeprav bi bilo za uspeh potrebnih 60 odstotkov. Upniki so prijavili 644 terjatev v skupni višini približno 67 milijonov evrov, največ NLB (12 milijonov) in Giorgio Armani (5 milijonov).

Benigar Tošič je sodišču predlagal začetek stečaja. V stečajno maso bodo vključeni oprema, zaloge in dve manjši nepremičnini na Bledu. Največja upnika, NLB in Giorgio Armani, za Delo nista želela komentirati dogajanja: »v tem trenutku zadeve ne komentirajo

Večletna izguba, dokončen pokop pa inflacija

Sportina je že več let poslovala z izgubo (lani kar 19,4 milijona evrov) in se soočala z visokimi dolgovi še iz časa finančne krize. K temu so po navedbah Dela prispevali rast inflacije in najemnin, višji stroški dela, konkurenca spletnih trgovcev iz Azije ter strožji pogoji dobaviteljev, ki so zahtevali avanse.

Prepričani, da bodo delavci hitro našli novo zaposlitev

Trgovine po Sloveniji so skoraj prazne, odprtih je še šest poslovalnic, ostale se zapirajo. Podjetje je imelo septembra 39 zaposlenih. »Vsi delavci bodo prejeli plače - če ne od Sportine, pa od jamstvenega sklada,« zagotavlja Benigar Tošič za Forbes in dodaja, da si bodo zaradi razmer na trgu dela verjetno hitro našli novo zaposlitev.

Na trg pa po informacijah Dela prihaja nov igralec, Fashion & Friends. Podjetje Fashion Company, d. o. o., registrirano marca na Brezovici, upravlja istoimenski multibrand koncept, prisoten v več državah regije. V ponudbi imajo znamke, kot so Diesel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess in Superdry, od leta 2018 pa deluje tudi njihova spletna trgovina, najhitreje rastoči del poslovanja.