Člani AMZS lahko storitve vleke, ki so vključene v njihove članske pakete, koristijo tudi v primeru poplavljenega vozila. Ključno priporočilo AMZS strokovnjakov glede zalitih vozil je: ne zaganjajte motorja, ampak pokličite vleko, da vozilo odpelje v preverjeno servisno delavnico, kjer bodo serviserji zmočene dele vozila razstavili in preverili, katere komponente je voda poškodovala. Tudi na videz posušeno vozilo naj bo na pregled v delavnico pripeljano z vleko.
“Če vozilo ni bilo povsem zalito, ga je treba z vleko odpeljati v preverjeno servisno delavnico, da bodo serviserji zmočene dele razstavili in preverili, katere komponente je voda poškodovala. Tudi na videz posušeno vozilo naj bo na pregled v delavnico pripeljano z vleko. Poplavna voda namreč lahko, poleg blata, prinese še drugo umazanijo, tudi fekalne odplake, ki so praviloma kisle in zato do sestavnih delov vozil zelo agresivne,” je povedal vodja AMZS servisne dejavnosti Jurij Kočar.
Naj se voda umakne, potem pokličite vleko
Pri vozilih, v katera je voda vdrla v potniško kabino in je bil večji del motornega dela pod vodo, je povzročena škoda največkrat nepopravljiva in se popravilo ne izplača. “Četudi pri takem vozilu še uspemo zagnati motor in »na videz« brezhibno deluje, se posledicam v obliki različnih okvar zaradi zalitja, ki bodo v prihodnje sledile, skorajda ne moremo izogniti.” Glede električnih vozil je Kočar pojasnil, da so visokonapetostni sklopi električnih vozil pred vdori vode dobro zaščiteni in se samodejno izklapljajo že ob izključitvi vozila. Pogonska baterija nima potenciala proti zemlji in zato za zdravje in življenja ljudi ni nevarna. Glede drugih delov poplavljenih električnih vozil pa velja enako kot pri vozilih s termičnimi motorji. Nazadnje je še izpostavil: “Če je vozilo še poplavljeno, upoštevajte navodila pristojnih. Počakajte, da se voda umakne, in nato pokličite vleko.”