Slovenija

Podpora še nižji toleranci do alkohola v prometu

Uredništvo , 24.04.19 ob 17:28

Koalicija nevladnih organizacij je izrazila tudi željo, da bi sčasoma dosegli ničelno toleranco do alkohola v prometu.

Koalicija nevladnih organizacij (NVO) s področja javnega zdravja je v današnjem sporočilu za javnost izrekla podporo predlogu agencije za varnost prometa, naj se zniža dovoljena meja alkohola za voznike s sedanjih 0,5 na 0,2 promila alkohola v krvi. Obenem so v NVO izrazili željo, da bi sčasoma dosegli ničelno toleranco do alkohola v prometu.

Za večji obseg naključnih preizkusov alkoholiziranosti

Pod sporočilo so se podpisale štiri NVO: Mreža Preventivna platforma, Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija, Nacionalna mreže NVO s področja javnega zdravja 25 x 25 in Mreža NVO varujejo naše zdravje. Podprle so tudi predlog Agencije za varnost prometa, naj se strožje obravnava voznike, ki imajo v krvi več kot 1,1 promila alkohola. »Podpiramo predlagane ukrepe, obenem pa si želimo, da bi v Sloveniji sčasoma dosegli ničelno toleranco do alkohola v prometu in k nacionalni alkoholni politiki pristopili bolj celovito, zlasti z vidika javnega zdravja,« so poudarili v NVO in se zavzeli za dodatne ukrepe, kot je, denimo, večji obseg naključnih preizkusov alkoholiziranosti.

Takšna vožnja je posledica širšega odnosa družbe do alkohola

Nekatere študije po navedbah NVO kažejo, da znižanje dovoljene meje alkohola za voznike privede do osemodstotnega upada prometnih nesreč s smrtnim izidom in štiriodstotnega upada prometnih nesreč, pri katerih pride do poškodb. Rezultati študij tako po njihovih mnenju govorijo v prid temu, da bi veljalo sčasoma doseči ničelno toleranco do alkohola v prometu. Ker je po mnenju koalicije NVO s področja javnega zdravja problem vožnje pod vplivom alkohola med drugim posledica širšega odnosa družbe do alkohola, predlagajo tudi dvig cen alkoholnih pijač, dvig najnižje dovoljene starosti za nakup alkoholnih pijač na 21 let, popolno prepoved oglaševanja alkoholnih pijač in licenciranje prodajalcev alkoholnih pijač. »Še posebej nas skrbi opijanje med mladimi, zlasti ker to ob vseh drugih posledicah povečuje tveganje za nastanek kroničnih nenalezljivih bolezni, med katerimi so tudi bolezni srca in ožilja,« pa je v sporočilu opozorila direktorica Društva za zdravje srca in ožilja Slovenije Nataša Jan.

V pripravi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu

Agencija za varnost prometa je sicer predlagala znižanje dovoljene meje alkohola s sedanje meje 0,5 promila oz. 0,24 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka na 0,2 promila oz. 0,1 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. Agencija predlaga tudi, da policija vse, ki jim bodo namerili več kot 1,1 promila, pridrži in že njihovo udeležbo v prometu obravnava kot kaznivo dejanje. Dogovori agencije in ministrstva za infrastrukturo o vsebini ukrepov še potekajo, a so na ministrstvu za STA nedolgo nazaj potrdili, da so »v pripravi tudi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola«.