Trenutno izgleda, da v večini evropskih držav ekonomska politika ni uspela zagotoviti dovolj finančne podpore za spodbujanje trga električnih vozil, da bi lahko njihovo kupovanje in s tem proizvodnja normalno stekla. Svoje mnenje o trgu električnih vozil nam je zaupal ekonomist in velik ljubitelj vozil na klasični pogon dr. Rasto Ovin.
Električna vozila se ne morejo kosati s klasičnimi
Kot izpostavi sogovornik, so mediji polni dejstev, za kaj se po uporabnosti in končno tudi glede celotnega pozitivnega vpliva na okolje električna vozila še ne morejo kosati s klasičnim pogonom.
Doda tudi, da se udejanjajo opozorila strokovnjakov in vodstvenih kadrov iz avtomobilske industrije, da na tej fazi razvitosti tehnologije električnih vozil še ne morejo zamenjati vozil z motorji z notranjim izgorevanjem. "Če potujete izven razvitega sveta, boste videli, kako širok je sloj prebivalstva, ki si niti približno ne more privoščiti, da bi zamenjali obstoječa vozila z električnimi," pove.
V nadaljevanju je izpostavil, da je poleg cene tukaj še cela vrsta dejavnikov, ki jih odvrača od tega: "Tukaj so slab položaj električnih vozil na trgu rabljenih avtomobilov, nedostopnost polnilnih postaj ter seveda cela mreža mehanične in druge podpore, ki jo imajo klasična vozila. Seveda gre za znanje, ki pri popravilih praktično ni več uporabno."
So električna vozila res "politični projekt"?
"Doslej so bila električna vozila predvsem politični projekt, kjer se je politika poskušala znebiti pritiska alternativnih in predvsem okoljskih pobud. Namesto, da bi ob dejstvih, da moramo zmanjšati emisije, spodbujala in silila industrijo v inovacije in razvoj alternativnih virov, je pod pritiskom alternativnih pobud, ki ne prevzemajo nobene odgovornosti, nastopala brez vsake logike," je dejal sogovornik in dodal, da se s stališča ekonomske politike ne spomni primera, ko bi si doslej vlade upale neposredno prerazdeljevati dohodek iz proračuna v korist višjih dohodkovnih razredov.
"Ker za podporo trgu električnih vozil denarja očitno ni več, sedaj razmišljajo o še finančnih kaznih za uporabo klasično gnanih vozil."
Kaznovana bodo gospodinjstva z nižjimi dohodki
Kot pove, bodo klasično gnana vozila seveda najdlje ostala pri gospodinjstvih z nižjimi dohodki. "Ne le to, ni težko ugotoviti, da možnosti za dostopa do polnilne postaje za desettisoče gospodinjstev, ki bivajo v stanovanjskih blokih praktično ni. A to je le del problema: ljudje, ki jim dohodki ne dovoljujejo pogosto menjavo avtomobila, se pri električnih vozilih srečajo z zamenjavo baterije, ki mimogrede doseže takratno polovico vrednosti avtomobila," pojasni.
Znano je pravilo, da moramo zmeraj po možnosti ohraniti hladno glavo in poskrbeti za tople noge. Tukaj pa je, po besedah sogovornika, doslej ekonomska politika sploh v Evropi ravnala prav obratno. "V kampanjo električnih vozil so stopili z vročo glavo, zagotovo pa zebe v noge vrsto avtomobilskih proizvajalcev, ki so položili vsa jajca v eno košaro in se preusmerili v električna vozila. Najbolj gorečim politikom je mogoče malo žal in sedaj filozofirajo o tem, kdo je kriv za to, da smo skočili v bazen, ne da bi se prepričali ali je v njem tudi voda. Zanimivo bi bilo ugotoviti njihovo finančno odgovornost ali pa jih vsaj napotiti iz politike," zaključi Ovin.