Tržni inšpektorat Republike Slovenije je pri poslovanju podjetja SENČILA LESCE, OKNA, VRATA, SENČILA, montaža stavbnega pohištva, d.o.o., s potrošniki v zvezi z naročili dobave in vgradnje stavbnega pohištva (okna, vrata, senčila ipd.), ugotovil, da le to prejema plačila za naročene dobave blaga in storitve vgradnje, ki jih ne izvede v dogovorjenih rokih.
Več primerov sporne prakse
Zgoraj navedeno podjetje naj bi od potrošnikov prejemalo plačila za naročene dobave in vgradnje stavbnega pohištva, pri tem pa svoje pogodbene obveznosti, ki se nanašajo na dobavo blaga in izvedbo storitev v pogodbeno dogovorjenih rokih, ne izpolnjuje v dogovorjenem roku, niti v dodatnem primernem roku, ki ga pravni osebi določi potrošnik.
Kaj veleva zakon?
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) določa, da podjetje svojo obveznost iz pogodbe izpolni brez odlašanja, vendar najpozneje v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, razen če sta se stranki dogovorili drugače.
Če podjetje ne izpolni svoje obveznosti iz pogodbe v dogovorjenem roku, mu potrošnik določi primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe. Če podjetje niti v dodatnem roku, ki mu ga določi potrošnik, ne izpolni svojih obveznosti, lahko potrošnik odstopi od pogodbe.
ZVPot-1 določa tudi primere, v katerih lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi podjetju pustil dodaten rok za izpolnitev svojih obveznosti. Če podjetje zavrne dostavo blaga, izvedbo storitve ali dobavo digitalne vsebine, ki je dobavljena na materialnem nosilcu podatkov, če je glede na okoliščine ob sklenitvi pogodbe dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe ali če potrošnik pred sklenitvijo pogodbe podjetje obvesti, da je dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe.
Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu mora podjetje brez odlašanja vrniti vsa opravljena plačila.
Potrošnikom svetujejo previdnost pri naročanju
Tržni inšpektorat Republike Slovenije potrošnikom svetuje previdnost pri poslovanju s podjetjem Senčila lesce, okna, vrata, senčila, montaža stavbnega pohištva, d.o.o., saj glede na vse pridobljene informacije obstaja možnost, da potrošniki dobave in vgradnje stavbnega pohištva po plačilu ne bodo prejeli, prav tako pa bi bilo lahko oteženo tudi vračilo plačil.
