Predlog, ki se je pojavil na platformi Predlagam.vladi.si, predvideva enako ureditev, kot jo poznamo pri tobačnih izdelkih. To pomeni etikete brez logotipov, barv in privlačnih oblikovnih elementov ter blagovne znamke zapisane v enotni pisavi.
Pobudnik, ki se je sam poimenoval kar Sodobna Slovenija meni, da bi se s tem zmanjšalo zanimanje mladih za alkohol, saj pogosto kupujejo steklenice tudi zaradi njihovega "Instagram učinka".
Je standardizirana embalaža povečala število kadilcev?
Spomnimo, tobačni izdelki so standardizirano embalažo dobili že leta 2020. S tem je bilo njihovo pakiranje omejeno na enotno olivno zeleno barvo, brez logotipov in promocijskih slik. Čeprav je bil ukrep zamišljen kot odvračilen, pa zadnje raziskave kažejo, da je med mladimi v zadnjih letih število kadilcev znova naraslo.
Predlog, da bi podobno storili z alkoholom pa je na spletni platformi sprožil burno razpravo. Nekateri uporabniki ga podpirajo, saj menijo, da je "za poskusit" in da bi lahko vsaj nekoliko zmanjšal privlačnost alkohola med mladostniki, drugi pa opozarjajo, da se alkohol večinoma kupuje zaradi vsebine, ne zaradi embalaže.
Za začetek standardizirana embalaža, kasneje še uniforme
Najostrejši nasprotniki so med tem opozorili, da bi bila standardizirana embalaža korak k uniformirani družbi. "Naj naredijo to z vso hrano prvo, da ni več razlike če kupiš Milka čokolado ali neko S BUDGET ali rdeči križ.... Pa vi bi še uniforme dali v šole, da bi bilo ja vse isto. Malo bolano no res," je zapisal eden izmed komentatorjev.
Če bo predlog do 22. oktobra zbral vsaj 22 glasov za ga bo obravnavalo pristojno ministrstvo. Za zdaj pa kaže, da ima predlog več nasprotnikov kot privržencev.