Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja na vse pogostejšo obliko prevare, s katero se srečujejo slovenski potrošniki. Gre za pakete, ki jih prevaranti pošljejo na naključne naslove. Prejemnik jih ni naročil, za prevzem pa mora plačati odkupnino.

Takšni paketi so največkrat brez vrednosti, vsebujejo cenene izdelke ali pa so celo prazni. Denarja, ki ga potrošniki plačajo ob prevzemu, v večini primerov ni mogoče dobiti nazaj.

Kako delujejo prevaranti?

Prevaranti iz tujine pošiljajo pakete prek različnih dostavnih služb. Računajo na to, da bo prejemnik pomislil, da je morda naročilo pozabil ali pa ga je opravil kdo od družinskih članov – in zato brez pomisleka poravnal odkupnino.

Kot poudarjajo v ZPS, je to največja napaka. Podatki o pošiljatelju so pogosto izmišljeni, zato ga je skoraj nemogoče izslediti. Na paketih so kot pošiljatelji navadno navedena dostavna podjetja iz tujine, ki v resnici z njimi nimajo nič. Spletne trgovine uporabljajo več različnih prevoznikov, kar dodatno oteži sledenje pošiljk zunaj Slovenije in EU.

Kaj svetuje ZPS?

V Zvezi potrošnikov svetujejo, da ne prevzemajte paketov, ki jih niste naročili in pred prevzemom preverite, ali ga je morda naročil kateri izmed družinskih članov.

Če ste paket že prevzeli in plačali, ZPS priporoča, da shranite vse podatke, kot so naslov pošiljatelja, embalažo in primer prijavite policiji. Vendar ob tem opozarjajo, da možnosti za povračilo denarja niso velike.