Na družbenem omrežju Facebook se je pojavila objava oškodovanke, ki je družbo Telemach zaradi sporne prakse prijavila policiji in tržnemu inšpektoratu. Obenem smo v preteklih dnevih prejeli kar precej zasebnih sporočil Mariborčanov, ki prav tako opozarjajo, da so se pri družbi podobno “nasankali”. Kot so za naš portal potrdili na tržnem inšpektoratu, je bila res podana prijava, ki jo bodo nemudoma upoštevali in uvedli inšpekcijski nadzor. Kršitelja čaka od 3000 pa vse do 40.000 evrov globe zaradi nasilne poslovne prakse.

Kuverto pri poštarju prevzel njen 13-letni sin in tako nevede podpisal pogodbo z družbo

Za kaj pravzaprav gre: na telefon prejmete klic, če bi z družbo Telemach želeli vzpostaviti novo naročniško razmerje oziroma skleniti nov naročniški paket. Četudi ne želite skleniti nobene nove pogodbe, vam iz družbe Telemach kljub temu na dom pošljejo kuverto s pogodbo in vsemi dodatnimi informacijami o sklenitvi. Nič hudega sluteč pri poštarju podpišete prejem pošiljke, a s tem ste nevede podpisali pogodbo z družbo Telemach. V primeru oškodovanke, ki naj bi družbo prijavila tudi policiji, je pošiljko pri poštarju prevzel kar njen 13-letni sin.

Telemach: “Stranka sicer podpiše tudi prevzem pošiljke”

Za družbo Telemach tak podpis očitno zadostuje. Informacijo smo preverili na vseh straneh. V družbi Telemach kršitve ne priznavajo in trdijo, da s tako imenovanim sklepanjem pogodb na daljavo upoštevajo določila Zakona o varstvu potrošnikov. Dodajajo, da potrošnika vsakič seznanijo z njegovo pravico, da od sklenitve take pogodbe lahko odstopi po 14 dnevih, brez da bi mu bilo potrebno navajati razloge za to in da gre v vsakem primeru za stalno prakso, ki jo konkretno na Telemachu zadnjih nekaj let uspešno koristi več kot sto tisoč naročnikov zgolj za sklepanje naročniških pogodb, za nakup telefonov in vklop dodatnih storitev ter popustov pa še nekajkrat več.

“Težko sprejmemo razlago, da kdorkoli lahko zamenja dobro poznano poštno knjigo pošiljk ali drug zapis o prevzemu pošiljke s serijo pogodbenih dokumentov, kjer že v naslovu z veliko, poudarjeno pisavo nedvoumno piše Pogodba za vzpostavitev naročniškega razmerja, Priloga k pogodbi za vzpostavitev naročniškega razmerja in/ali Aneks k pogodbi za vzpostavitev naročniškega razmerja. Slednje se nahaja na več straneh in vsebuje stran do dve podatkov o naročniškem razmerju, telefonu, obrokih in podobno.  Poleg vsega navedenega stranka sicer podpiše tudi prevzem pošiljke,” v zapisu za naš osrednji mariborski spletni portal pojasnjujejo na družbi Telemach.

V opisu zlasti bode v oči beseda “tudi”, kot češ da je podpis pri poštarju v vsakem primeru potreben za prevzem pošiljke, pa četudi to pomeni hkratni podpis pogodbe, za katero potrošnik ni vedel.

Tržni inšpektorat: Gre za agresivno poslovno prakso

Zadevo smo preverili tudi na tržnem inšpektoratu, kjer za naš portal potrjujejo, da so zares prejeli prijavo oškodovanke zoper družbo Telemach in bodo v tem oziru zoper družbo tudi ustrezno sankcionirali. “Poslovna praksa se šteje za agresivno, če v določenem primeru ob upoštevanju vseh značilnosti in okoliščin z nadlegovanjem, prisilo, vključno z uporabo sile ali nedopustnim vplivanjem, bistveno zmanjša ali bi utegnila bistveno zmanjšati svobodo izbire ali ravnanja povprečnega potrošnika v zvezi z izdelkom ter s tem povzroči ali bi utegnila povzročiti, da potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel,” pojasnjujejo za naš portal na Tržnem inšpektoratu RS. Za uporabo agresivne poslovne prakse je predvidena globa od 3000 pa vse do 40.000 evrov za pravno osebo.

Prakso veljavnosti pogodbe s podpisom pri prevzemu poštarja že prepovedali

Dodajajo, da so včeraj resnično prejeli prijavo zoper družbo Telemach, ki se nanaša na omenjeno poslovanje. Prijavo bodo nemudoma obravnavali in uvedli inšpekcijski nadzor. Obenem priznavajo, da so prakso, po kateri je pogodba podpisana s prevzemom pošiljke (le kako naj prejemnik sicer prejme svojo pošto?) že prepovedali.

“V preteklosti je Tržni inšpektorat RS že obravnaval primere poslovanja podjetja, ko so se sicer potrošniki strinjali, da jim podjetje na dom pošlje ponudbo, pri čemer pa so potrošniki s tem, ko so podpisali, da so prevzeli pošiljko, podpisali tudi naročniško pogodbo s podjetjem, saj brez podpisa pogodbe niso mogli prevzeti pošiljke. Tržni inšpektorat je izdal odločbo, s katero je takšno prakso prepovedal.”