'Trik', ki se je v zadnjih letih razširil po vsem svetu, povzroča vse več preglavic trgovskim verigam. Gre za t. i. “bananin trik”, način, s katerim številni kupci na samopostrežnih blagajnah poskušajo plačati manj, kot bi morali. Zaradi množičnih zlorab se vse več trgovcev odloča, da se bodo vrnili k klasičnim blagajnam, kjer je nadzor večji in izgube manjše.

Kupci ne plačajo polne vrednosti izdelka, ki ga kupujejo

Študija raziskovalne hiše Ipsos, ki jo povzema Daily Mail, razkriva, da kar šest milijonov Britancev priznava zlorabo samopostrežnih blagajn. Najpogosteje se to zgodi pri tehtanih izdelkih, kot sta sadje ali zelenjava, ko kupec na zaslonu izbere cenejši artikel, kot ga dejansko kupuje - ker so banane običajno med najbolj poceni sadjem in zelenjavo, se je prijelo ime 'bananin trik'.

Anketa med več kot tisoč prebivalci je pokazala, da skoraj polovica vprašanih meni, da “bananin trik” sploh ne bi smeli obravnavati kot kaznivo dejanje. A treba je priznati, da gre za krajo, saj kupci ne plačajo polne vrednosti izdelka, ki ga kupujejo. Vendar ob podražitvah, podražitvah in še več podražitvah živil ni presenečenje, da se poskušajo kupci znajti na različne načine.

Po podatkih Daily Maila so se tatvine v britanskih trgovinah povzpele na rekordno raven, saj so v enem letu zabeležili skoraj 444.000 primerov, kar pomeni približno 50 tatvin na dan. Po ocenah trgovske zbornice zaradi tovrstnih dejanj nastane za kar 1,8 milijarde funtov škode, trgovci pa morajo dodatno vlagati v varnostne ukrepe, vredne še 700 milijonov funtov letno.

Klasična blagajna še dolgo ne bo šla iz mode

V Veliki Britaniji se je število samopostrežnih blagajn v zadnjih letih povečalo s 53.000 na 80.000, a številne verige zdaj razmišljajo o koraku nazaj. Direktor trgovske verige Morrisons je priznal, da so pri uvajanju samopostrežnih blagajn “šli predaleč” in da bodo morali ponovno “vzpostaviti ravnovesje”.

Podjetje Asda je že napovedalo, da bo vlagalo v človeške vire namesto v avtomatizacijo. Del trgovin naj bi samopostrežne blagajne celo zapiral več ur na dan.

Medtem ko se trgovci borijo s povečano stopnjo tatvin, se tudi mnogi kupci pritožujejo, da pri avtomatiziranih blagajnah pogrešajo osebni stik in pomoč zaposlenih. Kljub vsem prednostim tehnologije se zdi, da klasična blagajna še dolgo ne bo šla iz mode.