Čas dopusta je nekaj, kar po navadi povezujemo z uživanjem in brezskrbnostjo. A kar kmalu se lahko to sprevrže v dodaten stres in izgubo denarja, kot se je zgodilo naši bralki. Lažne nastanitve in rezervacije so nekaj, na kar mediji in tudi spletne platforme za posredovanje počitniških nastanitev same večkrat opozarjajo, a vseeno prihaja do njih. Preko Booking aplikacije ali preko e-pošte nekateri uporabniki prejemajo tudi sporočila, ki jim velevajo, naj "zavarujejo" svojo nastanitev in jim pošljejo podatke svoje kreditne kartice, a tudi to je prevara.
Ostala v Sarajevu brez nastanitve, ki jo je rezervirala in plačala
Neprijetno izkušnjo z rezervacijo nastanitve preko Bookinga je pred nekaj leti imela tudi naša bralka. Rezervirala je hotelsko sobo za dva v Sarajevu, po rezervaciji in plačilu pa je prejela tudi potrditveno e-pošto. Ko je prispela v Sarajevo, so ji rezervacijo kar naenkrat odpovedali -prejela je le e-pošto od Bookinga, da je rezervacija odpovedana.
[[image_1_article_79096]]
Ob oglasu za nastanitev je bila napisana tudi kontaktna številka, a ob nastali težavi je nato prišla druga oseba s popolnoma drugačno telefonsko številko. Iskali so vse možne rešitve in klicali naokoli, nakar je prišel moški in jim povedal, da tukaj nastanitev ni možna, ponudil pa jim je prostor na drugi lokaciji, ki je bil popolnoma neprimeren.
V nastali situaciji jim Booking ni nudil pomoči, bralka se je morala znajti in organizirati sama. Imela je srečo, saj so ji na pomoč priskočili prijatelji iz Sarajeva, ji pomagali pri iskanju drugega hotela in uredili vse potrebno. Denarja, s katerim je plačala nastanitev, ki je bila nato odpovedana, ni prejela nazaj.
Z vzponom UI so možne vse bolj dovršene prevare
Ena izmed počitniških prevar se osredotoča predvsem na stranke, ki so rezervirale nastanitev preko Bookinga. Po poročanju Guardiana je v Združenem kraljestvu Action Fraud med junijem 2023 in septembrom 2024 prejel kar 532 prijav prevar, žrtve pa so tako izgubile skupno 370 000 funtov. Hekerji bi naj uporabili phishing napade na ponudnike storitev in njihove podatke zlorabili za stik s strankami, bodisi preko WhatsAppa, bodisi preko platforme Booking.
"Na žalost se povečuje število spletnih prevar, ki ciljajo na številna podjetja, ki delujejo na področju e-trgovine. Z vzponom umetne inteligence so kibernetski kriminalci sposobni ustvarjati vse bolj dovršene prevare," je situacijo za Guardian komentiral Booking.com. Sami nenehno vlagajo v tehnologijo kibernetske varnosti, pravijo pa, da so incidenti na platformi redki.
Kako sploh izgleda prevara? Preko Booking aplikacije ali WhatsAppa prejmete sporočilo, v katerem lahko piše, da je treba preveriti vaše plačilne podatke ali da je prišlo do težave z vašo kartico in da bo, v kolikor tega ne boste storili v danem času, vaša namestitev odpovedana. V sporočilu bo tudi povezava, na katero morate klikniti, da vnesete podatke o svoji kartici.
Še en način prevare, ki preži na dopustnike, vključuje lažne spletne strani Booking.com, ki se uporabljajo na način, da uporabnike zavedejo in jih prepričajo, da prenesejo zlonamerno datoteko, ki nato kriminalcem omogoči popoln nadzor nad njihovo napravo. Povezave do takšne spletne strani prevaranti pošiljajo po e-pošti, žrtve pa prosijo, naj sprejmejo "piškotke", da si lahko ogledajo celotno spletno mesto - datoteka pa se prenese, ko pritisnejo "sprejmi", piše Guardian.
[[image_3_article_79096]]
Kako ravnati v primeru prevare in kako jo preprečiti?
Na sporočila se ne odzivajte in ne klikajte ničesar, dokler ne preverite, ali je sporočilo pristno. "Vedno dvakrat preverite plačilne politike nastanitve, navedene na strani za rezervacijo ali v potrditvenem e-poštnem sporočilu. Če ni navedene politike predplačila ali zahteve po depozitu, vendar vas prosijo, da plačate vnaprej, da zagotovite svojo rezervacijo, gre verjetno za prevaro," svetuje Booking.com.
Če ste glede vaše rezervacije v dvomih, se raje obrnite na ekipo za pomoč strankam na Bookingu ali pa neposredno na ponudnika nastanitve. Glede vseh povezav, ki vam jih pošljejo, bodite previdni. Za Guardian so iz Bookinga sporočili, da bodo pristna plačila vedno izvedena v aplikaciji ali na spletni strani Booking.com, ne bodo vas preusmerjali na druga spletna mesta.
Kot smo takrat poročali, je pred dvemi leti nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT v sklopu programa ozaveščanja Varni na internetu opozarjal na prevare na platformi Booking.com v napredni obliki phishing napadov, pri čemer je končni cilj goljufov dobiti podatke kreditnih kartic. “Navadno gre za luksuzen apartma z najnovejšo opremo, v centru mesta, ki se oddaja po izjemno nizki ceni. Ponudba, ki je predobra, da bi bila resnična, je vedno znak za alarm,” so takrat navedli.
Prav tako morate biti pozorni na omenjene taktike prevar, prav tako pa prevarantska sporočila pogosto vsebujejo slovnične napake. V primeru, da ste na spletno mesto vnesli podatke o kartici, se obrnite na ponudnika kartice. Booking.com priporoča tudi, da v svojem računu omogočite dvofaktorsko avtorizacijo.
Več novic lahko preberete tudi na slo24.si.