Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in predsednik uprave Darsa Andrej Ribič sta se danes v Tepanju sestala s predstavniki policije in šestih občin ob trasi avtoceste med Dramljami in Slovenskimi Konjicami, kjer so zadnje mesece, predvsem pa poleti, potekala obsežna obnovitvena dela.
Prihodnje leto jih čaka še druga polovica ceste
Kot je spomnila ministrica Bratušek, je država v velikem investicijskem ciklu, kakršnega na slovenskih avtocestah ni bilo 15 let in prav na odseku med Dramljami in Slovenskimi Konjicami so letos izvajali projekt, ki je povzročal kar veliko zastojev. Zato je bila vesela današnje ugotovitve, da, čeprav je bilo težko, so vse skupaj izpeljali na najmanj boleč način za ljudi. "Dejstvo je, da so lokalni prebivalci to občutili, saj so se v času zastojev osebna vozila umikala na državne in tudi lokalne ceste, kar smo skušali čim bolj omejiti. Danes smo se dogovorili, da tudi v naslednjem ciklu, ki prihaja naslednje leto na drugi strani avtoceste, ohranimo ta način sodelovanja," je dodala Bratušek.
Po besedah prvega moža Darsa so prvo fazo obnove cestišča končali mesec pred načrti, zlasti po zaslugi odličnega sodelovanja med vsemi deležniki, tudi z župani in s policijo. Prihodnje leto jih čaka še ena podobna faza, Ribič pa upa, da bomo nekatere napake, ki so jih storili letos, naslednje leto popravili. "Predvsem bomo poskušali omogočati največjo pretočnost in varnost," je dejal in kot eno od napak med drugim priznal, da so pri svojih načrtih nekoliko pozabili na Slovensko Bistrico, kjer so imeli zlasti v poletnem času kar precej težav.
Naloga policije je bila predvsem urejanje prometa na državnih in lokalnih cestah in preprečevanje izvozov tovornih vozil na vzporedne ceste, je dejal vodja uprave uniformirane policije na generalni policijski upravi Ivan Kapun. Dodal je, da so hkrati tudi na avtocesti skušali ublažiti zastoje, kolikor je tam to sploh mogoče. "Veliko je bilo narejenega že pred začetkom del, smo pa seveda morali glede na razmere v praksi večkrat prilagoditi naše delo novim okoliščinam. Danes smo prišli k županom slišati pripombe, ki jih bomo skušali upoštevati pri obnovi druge strani ceste," je dodal Kapun.
Prihodnje leto jih čaka druga faza obnove
Prva faza obnove omenjenega odseka na štajerski avtocesti je zajemala obnovo cestišča v smeri proti Ljubljani, prihodnje leto pa jih čaka še druga faza obnove v obratni smeri proti Mariboru. Po besedah Ribiča bo časovnica približno enaka kot letos, morda bodo glede na letošnje izkušnje in dobro koordinacijo še nekoliko hitrejši. Predvsem na Darsu želijo, da bi najobsežnejša dela, ki bodo spet potekala v času poletnih dopustov, znova končali pred začetkom novega šolskega leta. S pripravami bodo začeli aprila.
Na delovišču trenutno potekajo dela izven območij predorov, kjer lahko zagotovijo štiri zožene pasove, ta pa bodo izvedli do stopnje, ko bodo lahko zaporo umaknili, tako da bo v času zimske službe ostal zaprt samo odstavni pas in ne bo več preusmeritve na nasprotno smerno vozišče.
Na štajerski avtocesti med Celjem in Mariborom sicer potekajo tudi dela na odseku med Slovensko Bistrico in Framom, s katerimi so začeli poleti, nadaljevali pa jih bodo še skozi vse prihodnje leto. Med drugim bodo namreč na novo gradili viadukt Devina, z deli pa načrtujejo zaključiti v prvi polovici leta 2027.
Kaj menijo okoliški župani?
Župani Slovenskih Konjic, Vojnika, Šentjurja, Zreč, Slovenske Bistrice in Celja so prav tako povedali, da je prva faza del potekala bolje od tistega, česar so se bali. Konjiški župan Darko Ratajc je vesel, da država ob tem izpolnjuje obljube o prenovi nekaterih državnih cest pri njih, vojniški Branko Petre pa je spomnil, da je promet pri njih močno obremenjen že v normalnem obdobju, da je bilo kolikor toliko znosno, pa se gre po njegovem zahvaliti nekateri ukrepom, med drugim dvema dodatnima semaforiziranima križiščema, daljinsko vodenim semaforjem in nekaj dodatnim prehodom za pešce.
Čeprav so na njih sprva nekoliko pozabili, je tudi bistriški župan Ivan Žagar dejal, da so se razmere po nekaj sestankih pozneje toliko popravile, da ni bilo več toliko težav s tovornjaki, ki so s pomočjo policije ostali na avtocesti.
STA
