Ljubljansko podjetje Do avta kupcem ni dobavilo naročenih vozil, čeprav so jih ti že plačali, je ugotovil Tržni inšpektorat RS. Potrošnikom zato svetujejo izredno previdnost pri poslovanju s podjetjem.

Inšpektorat je pri pregledu poslovanja zaznal več nepravilnosti pri naročilih in uvozu rabljenih vozil. Podjetje je od kupcev prejelo plačila za vozila, ki jih nato ni zagotovilo niti v dogovorjenem roku niti v dodatnem roku, ki so ga določili potrošniki, so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.

Potrošniki vozil morda sploh ne bodo prejeli

»Glede na zbrane informacije obstaja možnost, da potrošniki vozila po plačilu sploh ne bodo prejeli, prav tako pa bi bilo lahko oteženo vračilo že plačanih zneskov,« so opozorili.

Zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora podjetje pogodbo izpolniti brez odlašanja, najpozneje pa v 30 dneh po njenem sklenitvi, razen če se stranki dogovorita drugače. Če podjetje obveznosti ne izpolni v dogovorjenem roku, lahko potrošnik določi primeren dodatni rok za izpolnitev. Če podjetje ne izpolni pogodbe niti v tem roku, lahko kupec odstopi od pogodbe.

Kaj pravi zakon?

Zakon predvideva tudi primere, ko potrošniku dodatnega roka ni treba določiti – denimo kadar podjetje zavrne dobavo blaga, izvedbo storitve ali dobavo digitalne vsebine, ali pa kadar je dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe. To lahko potrošnik podjetju sporoči že pred sklenitvijo pogodbe.

V primeru odstopa od pogodbe mora podjetje kupcu brez odlašanja vrniti vsa opravljena plačila, poudarjajo na inšpektoratu.