Tržni inšpektorat je ugotovil, da je podjetje Kanes pri prodaji vzmetnic znamke Swiss+Bed uporabilo nepošteno poslovno prakso. Na inšpektoratu potrošnike, ki so bili zaradi tega oškodovani, obveščajo, da lahko od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali pa vračilo plačanega zneska, so zapisali v sporočilu za javnost.
Zavajajoče oglaševanje o "švicarskem" poreklu
Podjetje Kanes s sedežem v Ljubljani je na svoji spletni strani ter družbenih omrežjih vzmetnice oglaševalo kot "švicarske vzmetnice", pri tem pa podjetje v okviru izvedenega inšpekcijskega postopka ni uspelo dokazati, da so navedbe glede geografskega ali tržnega porekla vzmetnic točne, so navedli na inšpektoratu.
Kot so ugotovili inšpektorji, podjetje s tem zavaja ali bi utegnilo zavajati povprečnega potrošnika glede glavnih značilnosti izdelka. Podjetje s tem povzroči oziroma bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev za nakup, ki je sicer ne bi sprejel.
Nedokazane cenovne ugodnosti
Po ugotovitvah inšpektorata podjetje obenem oglašuje cenovne prednosti na način prečrtane višje cene in nižje cene ter s prikazanim odstotkom znižanja pri vsakem izbranem izdelku, pri čemer pa podjetje v okviru izvedenega inšpekcijskega postopka ni uspelo dokazati, da so navedbe glede cenovnih prednosti vzmetnic točne.
Tudi v tem primeru podjetje zavaja ali bi utegnilo zavajati povprečnega potrošnika ter povzroči ali bi utegnilo povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o nakupu, ki je sicer ne bi.
Oškodovani potrošniki imajo pravico do vračila denarja
V primeru obeh ugotovljenih nepravilnosti so na inšpektoratu opozorili, da s takšnim načinom poslovanja podjetja je ali bi lahko prišlo do oškodovanja potrošnikov.
Kot so poudarili, lahko potrošniki, ki so bili zaradi navedene uporabe nepoštene poslovne prakse podjetja Kanes oškodovani, na podlagi zakona o varstvu potrošnikov od podjetja zahtevajo znižanje kupnine ali odstopijo od pogodbe in zahtevajo vračilo plačanega zneska.
Rok in pogoji za uveljavitev zahtevkov
Potrošniki, ki se bodo odločili za uveljavljanje enega od omenjenih zahtevkov, morajo vrniti blago podjetju, in sicer v 14 dneh od uveljavitve zahtevka, podjetje pa jim je dolžno v 14 dneh od prejema zahtevka vrniti plačani znesek ali del kupnine, so pojasnili.
Priporočila potrošnikom za zaščito pravic
Na inšpektoratu so ob tem podali nekaj priporočil za uveljavljanje pravice do znižanja kupnine.
Pred uveljavljanjem pravice naj potrošniki preverijo vse razpoložljive informacije o poslovnem subjektu – vključno z njegovimi pogoji poslovanja, komunikacijskimi praksami ter odzivnostjo na zahtevke potrošnikov. Vse zahtevke je priporočljivo nasloviti v pisni obliki, s priporočeno pošto ali elektronskimi sporočili, ki omogočajo dokazovanje prejema.
V določenih primerih se vračilo izdelka in vračilo kupnine ne izvajata sočasno, zato na inšpektoratu priporočajo, da si potrošniki pred vračilom izdelka zagotovijo ustrezno pisno potrditev, kako bo podjetje postopalo z vračilom plačila. Vso korespondenco, račune, potrdila o pošiljanju in druge relevantne dokumente, ki so lahko v pomoč, če bi bilo treba kasneje uveljavljati pravno varstvo, naj se shrani.
Vzmetnice pod drobnogledom tudi pri Zvezi potrošnikov
Podjetje Kanes se je sicer v središču pozornosti znašlo konec januarja, ko so na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) predstavili izsledke analize dveh vzmetnic znamke Swiss+Bed. Analiza je pokazala, da se številne oglaševane lastnosti vzmetnic ne ujemajo z realnimi specifikacijami izdelkov. Zoper podjetje so zato podali prijavo na tržni inšpektorat.
Odziv podjetja Kanes
V podjetju Kanes so takrat v odzivu na opozorila o domnevnih neskladjih med oglaševanimi lastnostmi in tehničnimi specifikacijami izdelkov za STA poudarili, da so njihove vzmetnice izdelane iz vrhunskih materialov, kar potrjujejo laboratorijske analize in mnenja zadovoljnih strank. Kot so navedli, bodo tržnemu inšpektoratu posredovali vse zahtevane informacije in dokumentacijo. Prav tako bodo pregledali in po potrebi posodobili vse marketinške materiale, da zagotovijo skladnost z zakonodajo ter jasno predstavitev lastnosti izdelkov.