Slovenske avtoceste in hitre ceste so pod budnim očesom radarjev, ki merijo hitrost na najbolj kritičnih točkah prometnega omrežja. Po podatkih Generalne policijske uprave je trenutno na avtocestnem križu nameščenih 17 stacionarnih radarskih ohišij in 11 merilnih sistemov, ki jih Policija prestavlja v ohišja glede na pretekle podatke. 

Stacionarna radarska ohišja so trenutno nameščena na naslednjih lokacijah:
•    A2:
Pred galerijo Moste (smer Ljubljana)
Pred viaduktom Tržiška Bistrica (obe smeri)
Viadukt Reber (smer Ljubljana)
Pred mostom čez Krko (smer Obrežje)
•    A1:
 Pred predorom Golovec
Počivališče Lukovica (smer Maribor)
Počivališče Lopata (smer Maribor)
Pred predorom Podmilj (smer Maribor)
Viadukt Ravbarkomanda (smer Ljubljana)
Pred razcepom Slivnica (smer Maribor)
Pred viaduktom Slatina (smer Ljubljana)
Počivališče Polskava (smer Ljubljana)
Pred izvozom Senožeče (smer Koper)
Pred predorom Kastelec (smer Koper)
•    H4:
 Pred vkopom Vipavski križ (smer Ljubljana)
Počivališče Šempas (smer Nova Gorica)

Načrtuje se postavitev osmih novih ohišij

DARS sicer skupaj z drugimi pristojnimi organi že načrtuje nadaljnjo širitev. V pripravi je postavitev osmih novih radarskih ohišij, lokacije zanje so že predlagane, a odločitev o dejanski postavitvi še ni bila sprejeta. »Obstaja predlog in dogovori z DARS-om za postavitev osem novih ohišij na avto-cestnem križu. Lokacije so predlagane, vendar trenutno še ni prišlo do realizacije, zato bomo o tem obvestili javnost, ko bo sprejeta dokončna odločitev o namestitvi,« pojasnjujejo na Policiji. 

Poleg tega potekajo postopki okrog realizacije javnega naročila za namestitev sekcijskega merjenja hitrosti, ki se bo uvedlo na petih lokacijah.

Izbor lokacij za nove radarje ni prepuščen naključju. Kot pojasnjuje Policija, se nove točke določijo na podlagi analize stanja prometne varnosti. Prednost imajo odseki, kjer pogosto prihaja do nesreč zaradi hitrosti, ter kritična območja, kot so predori, viadukti, klanci, ovinki ali odseki brez odstavnega pasu. Policija dodaja, da gre za mesta, kjer lahko ob nesreči nastanejo velike posledice – tako za ljudi kot za infrastrukturo.

Ali voznike na radarje vnaprej opozorijo?

Da in ne. Na slovenskih avtocestah prometna signalizacija lahko opozarja na prisotnost merilnih naprav, vendar to ni zakonsko obvezno