Tako imenovani Galeb je sposoben vzletati in pristajati na večnamenski ladji Slovenske vojske Triglav ter zagotavljati kakovostno sliko v živo in podatke o opazovanem objektu z oddaljenosti do 30 kilometrov, hkrati pa je odporen na vremenske vplive in morsko vodo. Letalo Galeb bo v testno uporabo predano Slovenski vojski, ki bo zagotovila nepogrešljive povratne informacije, nujne za nadaljnji razvoj.

Zaradi programske opreme prilagodljiv potrebam uporabnika

Slovenska vojska vlaga v razvoj novih tehnologij in podpira domačo industrijo Razvojnega projekta, ki se je začel pred dvema letoma, so se ob podpori Ministrstva za obrambo in Slovenske vojske lotili ponudnik brezpilotnih sistemov OneDrone, proizvajalec letal ElevonX, proizvajalec sistema dnevno nočnih kamer Atmolab ter razvijalec programske opreme Mil Sistemika. “To je slovenski projekt. Prednost tega brezpilotnega letala je, da ga lahko zaradi svoje programske opreme prilagajamo potrebam uporabnika in mu dodamo katero koli funkcijo,” je povedal Janez Nebec, predstavnik podjetja OneDrone.

To je slovenski projekt. Prednost tega brezpilotnega letala je, da ga lahko zaradi svoje programske opreme prilagajamo potrebam uporabnika in mu dodamo katero koli funkcijo.

To je v začetku novembra izvedlo testne lete na strelišču Slovenske vojske na Baču. Podpolkovnik Tomaž Oblak z Generalštaba Slovenske vojske in član začasne skupine za razvoj brezpilotnih letalskih sistemov je pojasnil, da Slovenska vojska za opravljanje nalog svojega poslanstva vlaga v razvoj novih tehnologij in pri tem podpira domačo industrijo. Tokratni projekt pomeni izboljšavo na področju brezpilotnih letalnikov.

Vojska že ima v uporabi brezpilotne sisteme

Slovenska vojska ima v uporabi že brezpilotne sisteme Belin slovenskega podjetja C-Astral, brezpilotni letalni sistem Galeb pa že uporablja nove tehnologije. »Gre za način vertikalnega vzletanja in pristajanja, ki pred leti še ni bil razvit. Naša zahteva je bila, da letalnik podpira delovanje večnamenske ladje Triglav,« je poudaril podpolkovnik Oblak. Dodal je, da lahko novi brezpilotni sistem opravlja izvidniške naloge ter omogoča ladji, da iz zraka nadzira razmere okoli sebe tudi zunaj vidnega polja.

Gre za način vertikalnega vzletanja in pristajanja, ki pred leti še ni bil razvit. Naša zahteva je bila, da letalnik podpira delovanje večnamenske ladje Triglav.

Brezpilotni letalski sistem Galeb je bil zasnovan za potrebe slovenske mornarice, zato je bila ena izmed zahtev tudi odpornost na slano vodo, saj lahko letalnik pade v morje. Vsi izpostavljeni zunanji sestavni deli so zato posebej odporni na morsko vodo in kemikalije, kamera pa je uvlačljiva in bi prestala tudi vdor vode. »Ob padcu letala v morje bi se na njem opravila nujna vzdrževalna dela po priročniku in potem bi bilo spet pripravljeno za polet,« je zatrdil Nebec in dodal, da je projekt končan ter predan v testno uporabo Slovenski vojski. Ob tem je poudaril, da bodo poskusili osvojiti tudi druge trge. Podpolkovnik Tomaž Oblak pa je ob koncu izpostavil, da projekt predstavlja uspeh slovenske tehnologije. Če bo Galeb izpolnil pričakovanja, ga bodo v prihodnosti uporabljali tudi v Slovenski vojski.