Do 31. julija mora tistim, ki dobijo vračilo preveč plačane dohodnine, Finančna uprava denar nakazati na njihove bančne račune. Finančna uprava je 31. maja 2024 poslala 624.279 informativnih izračunov dohodnine za leto 2023. Rok za ugovor na obračune iz druge tranše dohodnine se je iztekel 1. julija 2024. V prihodnjih dneh pa se bo iztekel še en rok, 31. julij 2024, do katerega morajo svoj del dolžnosti opraviti tako tisti, ki so plačali premalo dohodnine, kot finančna uprava, ki mora vrniti preveč plačano dohodnino.

Povprečni znesek vračila je 745 evrov

V drugem svežnju informativnih izračunov je bilo po poročanju portala Žurnal24 17 % takih, za katere je bilo potrebno doplačilo, 24 % brez vračila ali doplačila dohodnine ter 59 % takih, kjer bo finančna uprava preveč plačano dohodnino vrnila. Iz podatkov finančne uprave je razvidno, da je v drugi tranši za 48.784.827 evrov doplačil in 273.354.025 evrov vračil. Povprečni znesek doplačila je manjši kor vračila, in sicer povprečno doplačilo znaša 464 evrov, povprečno vračilo pa 745 evrov.

Vračilo preveč plačane dohodnine lahko zavezanci pričakujejo izplačano že nekaj dni pred absolutnim rokom za izplačilo, nekateri so ga po informacijah Žurnala že včeraj. Finančna uprava z izplačili namreč začne že nekaj dni prej po naključnem vrstnem redu.

Povečalo se je število elektronsko oddanih vlog

V preteklih letih je veljalo, da so tisti, ki so vloge za vzdrževane družinske člane oddali elektronsko, bili med prvimi, ki so dobili vrnjeno preveč plačano dohodnino. Letos ni tako iz preprostega razloga – število tistih, ki oddajajo omenjeno vlogo elektronsko, se je občutno povečalo.

Cilj, povečati število elektronsko oddanih vlog, so na finančni upravi dosegli. "Vseh vlog za uveljavljanje olajšave za vzdrževane družinske člane (VDČ) pri informativnem izračunu dohodnine (torej na letnem nivoju) je bilo letos 255.071. Od tega jih je bilo 166.223 (65,2%) elektronskih in 88.848 (34,8%) papirnatih obrazcev. Lansko leto je bilo elektronskih obrazcev 63,2%, predlani 60%, tri leta nazaj 55%, štiri leta nazaj 39%, pet let nazaj pa 26 %," pojasnjujejo na finančni upravi.

Cilj je, da bi postopoma odstotek elektronsko oddanih vlog še dvignili. Elektronska oddaja vlog namreč zmanjšuje tveganje za morebitne napake. Poleg tega je prednost oddaje vloge prek eDavkov tudi v tem, da uporabnik lahko uporabi predizpolnjen obrazec z lanskimi podatki. Običajno je tudi rok za oddajo elektronskih vlog nekaj daljši kot v primeru oddaje prek navadnih obrazcev.