Ministrstvo za infrastrukturo je pripravilo predlog sprememb Zakona o voznikih, s katerim želi zvišati dovoljeno starost za vožnjo lahkih motornih vozil, med katere sodijo tudi električni skiroji, z zdajšnjih 12 na 15 let. Predlog novele je že poslan v medresorsko usklajevanje.
Na ministrstvu pojasnjujejo, da se uporaba lahkih motornih vozil med mladostniki v Sloveniji hitro povečuje, s tem pa tudi število prometnih nesreč. »Trenutni predpis dovoljuje vožnjo otrokom od 12. leta, kar ne zagotavlja zadostne varnosti. Podatki kažejo, da se število nesreč med mladimi, starimi od 12 do 17 let, povečuje, zlasti pri električnih skirojih,« navajajo v obrazložitvi predloga.
Število nesreč z e-skiroji se povečuje
Podatki policije potrjujejo, da število prometnih nesreč z električnimi skiroji in drugimi lahkimi motornimi vozili narašča, poškodbe pa so vse hujše. Na območju Policijske uprave Maribor so lani obravnavali 43 prometnih nesreč, letos pa že 46. Med njimi je bilo pet nesreč s hudimi telesnimi poškodbami, so sporočili s policije.
Evropske smernice priporočajo višjo starost
Resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa 2023–2030 in evropske smernice opozarjajo, da so otroci in mladostniki ena najranljivejših skupin udeležencev v prometu. V večini evropskih držav je za vožnjo električnega skiroja predpisana minimalna starost 16 let. Ministrstvo zato predlaga spremembo 55. člena Zakona o voznikih, s katero bi dvignili starostno mejo na 15 let.
Cilj spremembe je povečati varnost mladih udeležencev v prometu ter slovensko zakonodajo uskladiti z evropskimi praksami.
Omejitve hitrosti v območjih za pešce
V predlogu novele je zapisano, da morajo vozniki električnih skirojev v območjih za pešce voziti z največjo hitrostjo, primerljivo hitrosti pešca. Ker so skiroji skoraj neslišni in jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, naj vozniki ob srečanju s pešci uporabijo zvočni signal.
Policija opozarja tudi voznike avtomobilov, naj bodo pri prehitevanju e-skirojev še posebej previdni in vedno upoštevajo najmanj meter in pol bočne razdalje. Zaradi majhne silhuete so uporabniki električnih skirojev pogosto slabo vidni, zato je potrebna dodatna pozornost vseh udeležencev v prometu.
