Zaradi močne podražitve kakava so potrošniki nejevoljni ob visokih cenah priljubljenih čokolad. 270-gramska Milka v večini trgovin stane 5,49 evra, medtem ko je še pred nekaj leti stala dobre tri evre. Kupce pa so v zadnjih dneh v nekaterih slovenskih trgovinah presenetile razne akcije, pri katerih so lahko dobili dve čokoladi Milka za ceno ene, piše Siol.
Razmerje na trgu se je začelo spreminjati
Cena kakavovih zrn je bila dolga leta razmeroma stabilna, okoli 2.500 evrov na tono, nato pa je od leta 2023 močno poskočila. Konec leta 2024 je dosegla rekordnih 11 tisoč evrov na tono, kar je bila posledica slabih letin, neugodnih vremenskih razmer v državah proizvajalkah ter dodatnih pritiskov inflacije in višjih cen energije.
Letos se je razmerje na trgu začelo spreminjati. Po podatkih Mednarodne organizacije za kakav se cena tone kakava v letu 2025 giblje med pet in šest tisoč evrov, kar pomeni približno 45-odstotni padec od začetka leta. Kljub temu so trenutne cene še vedno občutno višje od dolgoletnega povprečja, kar pomeni, da se pritisk na končne izdelke še ni povsem sprostil.
Zaradi upada zanimanja primorani spuščati cene?
Leta 2023 je bila cena 270-gramske milke v Sparu 3,45 evra, konec leta 2024 pa že 5,49 evra, toliko stane še danes. Po isti ceni jo prodajajo tudi v Mercatorju in Lidlu, piše Siol.
Tudi slovenski potrošniki so močno čutijo podražitve in vse glasneje izražajo nezadovoljstvo. Na družbenih omrežjih in forumih opozarjajo, da je čokolada postala skoraj luksuz, mnogi pa menijo, da je ob višji ceni padla tudi kakovost. Posledično se nekateri čokoladi Milka odpovedujejo ali jo kupujejo le še v času akcij.
Po poročanju nemškega portala Wiwo ameriški živilski koncern Mondelez, ki med drugim stoji tudi za blagovno znamko Milka, beleži upad priljubljenosti pri potrošnikih. Ne le, da so zvišali cene, prav tako so zmanjšali velikost embalaže in dodatno razjezili kupce.
Narašča priljubljenost cenejših blagovnih znamk
Zaradi upada zanimanja so se trgovci in proizvajalci začeli odzivati s popusti in promocijami. Poleg akcij “ena plus ena gratis” so v nekaterih trgovinah znižali tudi cene manjših pakiranj. V trgovini Spar so za Siol.net pojasnili, da so akcijske ponudbe, še posebej v času praznikov, nekaj običajnega, večjih sprememb pri prodaji čokolade pa da ne opažajo.
Rahel upad potrošnje čokolade medtem zaznavajo pri Lidlu. Pojasnili so, da sta rekordna podražitev kakava in s tem rast maloprodajnih cen čokolade vplivali na nakupne navade potrošnikov. Z raznimi akcijami poskušajo vpliv podražitve v čim manjši meri prenesti na kupca. Opažajo tudi postopen premik od blagovnih znamk k lastnim blagovnim znamkam, katerih priljubljenost narašča.
Vprašanje, ali bo padec cen kakava dolgoročno prinesel tudi cenejšo čokolado na policah, tako ostaja odprto.
