V času nizkih temperatur se kaj hitro zgodi, da nam avtomobil zjutraj ne vžge. Za to je največkrat kriv akumulator. Z njegovo zamenjavo težavo hitro rešimo. Dogodi pa se lahko še ena stvar - med vožnjo se nam prižge rdeča kontrolna lučka za akumulator. Ker je ta lučka rdeče barve, je to že znak za alarm. Opozorilne lučke na armaturni plošči so namreč razvrščene po barvah; rdeče zahtevajo takojšnje ukrepanje, saj nakazujejo na večjo napako oziroma okvaro, pri rumeni gre največkrat za javljanje napake, pri čemer lahko ponavadi z vožnjo nadaljujemo, pri zelenih in modrih lučkah pa ponavadi zgolj za napotke oziroma obvestila, da je neka stvar vključena. 

Vozilo se lahko ustavi med vožnjo

Kot je pojasnil Gregor Lužnik, lastnik avtoservisne delavnice iz Lenarta, zgoraj omenjena rdeča kontrolna lučka pomeni prvi znak, da alternator ne polni akumulatorja. "Če se lučka prižge med vožnjo, svetujem, da vozilo ustavimo na varnem mestu in pokličemo asistenco. Če bomo z vožnjo nadaljevali, se bo akumulator prejkoslej izpraznil, avto pa se bo ustavil, lahko tudi na cesti." Če pa gre za okvaro akumulatorja pa se običajno kontrolna lučka ne prižge. Pri nekaterih avtomobilih se sicer lahko pokaže opozorilo, da sistem start-stop ne deluje optimalno, prvi znak slabega akumulatorja pa je težji vžig motorja.  

[[image_1_article_71969]]

Pri okvari alternatorja sta dve možnosti, nadaljuje sogovornik. V nekaterih primerih ga je mogoče obnoviti, sicer pa pride v poštev njegova zamenjava. "Zamenjavo lahko opravimo v eni uri, lahko pa, odvisno od tipa avtomobila, traja tudi tri do štiri ure."

Na udaru tudi sistem ABS

V zimskem času so zaradi vlage močno izpostavljeni še kabli in senzorji protiblokirnega zavornega sistema ABS. "V sistem med vožnjo, posebej ko se pojavi snežna brozga, vdre voda. Brozga se oprime ABS kablov, ti posledično zamrznejo in se lahko strgajo."