Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) z zaskrbljenostjo ugotavlja, da je mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti ICILS 2023, katere prve rezultate je v teh dneh predstavil Pedagoški inštitut, dodatna v nizu že štirih zaporednih mednarodnih raziskav, ki je potrdila trend slabšanja dosežkov slovenskih šolark in šolarjev.

Več kot polovica ne dosega najnižje zahtevnostne ravni

Kar več kot polovica naših osmošolcev ne presega najnižje zahtevnostne ravni računalniške in informacijske pismenosti, medtem ko je cilj Evropske unije, da bi bil delež osmošolcev z nizkimi dosežki do leta 2030 manjši od 15 odstotkov. Raziskava je dodatno pokazala tudi, da so na področju računalniškega mišljenja slovenski osnovnošolci še slabši in globoko pod mednarodnim povprečjem, četudi informacijsko-komunikacijsko tehnologijo na splošno uporabljajo nadpovprečno veliko.

Prenovitev učnih načrtov s poudarkom na digitalni kompetenci


Minister za vzgojo in izobraževanje, ki je v odzivu na dosežke v omenjeni raziskavi napovedal, da bodo v prenovljenih učnih načrtih za vse predmete načrtovani tudi cilji s področja digitalnih kompetenc. Prav tako naj bi bili prenovljeni še didaktična priporočila in učni načrti računalništva in informatike ter da so v pripravi tudi programi usposabljanja učiteljev in ravnateljev za uvajanje prenovljenih učnih načrtov, vendar opozarja, da le posamezni in parcialni ukrepi na ravni šolskega resorja ne bodo dovolj.