Nakupovanje v trgovinah se v zadnjem času rahlo spreminja. Ste že zasledili, da je tiskane cene ponekod zamenjala digitalna cenovna oznaka? Gre za trend, ki ga pozna veliko evropskih držav, počasi pa se širi tudi k nam. Ali veste, kaj to dejansko prinaša v praksi?
Boljše sledenje zalogam, hitrejše posodabljanje cen in manj odpadkov
Takšne cene že poznajo v več evropskih državah, med drugim v Španiji, Italiji, Nemčiji in na Nizozemskem, vpeljujejo jih tudi letalski in avtobusni prevozniki, hoteli, taksi službe in rezervacijske agencije.
Z elektronskimi etiketami se lahko cene spremenijo v nekaj sekundah, brez tiskanja in lepljenja novih oznak. Tehnologija omogoča boljše sledenje zalogam, hitrejše posodabljanje cen in manj odpadnega papirja, kar pomeni tudi okolju prijaznejše poslovanje.
Sistem spremlja tudi rok uporabnosti izdelkov in zaloge, s čimer optimizira prodajo in zmanjšuje zavrženo hrano. Na Norveškem, na primer, se cene v trgovinah REMA 1000 lahko spremenijo tudi do 100-krat dnevno
Trgovci pravijo, da bodo zaposleni tako imeli več časa za delo s strankami in polnjenje polic. A v praksi bi lahko pomenilo, da bi trgovski velikani potrebovali manj zaposlenih.
Isti izdelek lahko ob različnih urah stane različno
A za potrošnike uvajanje digitalnih oznak prinaša tudi tveganja. Dinamično spreminjanje cen pomeni, da se lahko isti izdelek v nekaj urah prodaja po različnih cenah, kar otežuje primerjavo in načrtovanje nakupov. Sploh v času inflacije, ko so izdelki čedalje dražji in morajo potrošniki skrbno načrtovati nakup, bo to nemogoče, saj lahko isti izdelek v različnih trgovinah ali ob različnih urah stane različno.
Poleg tega brez prikaza prejšnje cene ni vedno jasno, ali gre za res za popust, ali pa bo oznaka tako samo trdila - potrošnik, ki ne pozna prave cene izdelka, pa misli, da ga bo dobil bolj poceni. Prav tako obstaja možnost, da trgovci določajo različne cene glede na lokacijo ali povpraševanje, kar lahko vodi v cenovno diskriminacijo.
Za starejše potrošnike in tiste, ki se zanašajo na kataloge, lahko izguba papirnatih oznak pomeni tudi izgubo orientacije pri nakupu.