Zastoji na avtocesti morda marsikaterega dnevnega migranta spodbudijo, da za prevozno sredstvo namesto avtomobila izbere vlak. A kaj, ko imajo tudi ti pogosto zamudo, poleg tega pa vožnja od Maribora do Ljubljane traja (brez zamude) približno dve uri, če izberete navadni potniški vlak pa celo tri ure. Kakšne pravice sploh imamo potniki, ko vlaki zamujajo, poroča Dnevnik.
V preteklih dneh skupno kar 8406 minut zamude
Zamude vlakov v Sloveniji resnično niso neobičajen pojav, pred dobrima dvema tednoma pa so Slovenske železnice, kot smo takrat poročali, zaradi vročinskega vala omejile hitrosti vlakov in s tem zamude v tistem času še povečale. Po poročanju Dnevnika so Slovenske železnice za tri dni, do večernih ur, omejile hitrosti vlakov, kar je pripomoglo k (še večjim) zamudam. V zadnjih letih tega niso počeli, letos pa so se za takšen ukrep odločili zaradi dolgega vročinskega vala in posledično visokih temperatur tirnic ter napetosti v neprekinjeno zvarjenem tiru.
Po poročanju Dnevnika je v preteklih dneh, ko so veljali omenjeni ukrepi, na vseh potniških vlakih celotnega omrežja zaradi omejitev hitrosti nastalo skupno kar 8406 minut zamude. V prvem polletju letošnjega leta je povprečna zamuda na vlak znašala 6,95 minute, v enakem obdobju lani 6,02 minute, predlani pa 7,92 minute.
[[image_1_article_79112]]
Vremenske razmere so večkrat vzrok za zamude tudi pozimi, v nekaterih primerih pa do zamude pride zaradi nesreče, na primer, ko na tire pade kakšna ovira, ali pa se zgodi kaj hujšega. Do česa pa so nejevoljni potniki, naveličani sedenja na vlaku z zamudo, sploh upravičeni?
"Če na namembno postajo pripotuje vlak z daljšo zamudo, imate pravico do nadomestila. Za zamudo vlaka od 60 do 119 minut imate pravico do vračila 25% cene vozovnice na relaciji zamude. Za zamudo nad 120 minut je znesek nadomestila 50%. Najnižji znesek izplačila za zamudo znaša 4 evre. Za abonentske (letne, mesečne, tedenske) vozovnice in vozovnice za celotno omrežje železnice InterRail, Eurail veljajo posebna določila," piše na spletni strani Slovenskih železnic.
Prav tako dodajajo, da vam pravica do nadomestila ne pripada, če je zamuda nastala zaradi okoliščin, ki niso povezane z železniškim prometom in se jim prevoznik ni mogel izogniti, njihovih posledic pa ne preprečiti; je bila pričakovana zamuda vnaprej javno objavljena; je zamuda nastala po krivdi potnika ali druge osebe.
Do nadomestila ste kljub naštetemu upravičeni, če je za zamudo krivo drugo železniško podjetje ali prevoznik. Če se odločite, da boste terjali odškodnino, morate Slovenskim železnicam predložiti originalno vozovnico.
[[image_2_article_79112]]
Kaj pa v primeru, da je vlak odpovedan ali je bila izgubljena zadnja zveza?
Kako pa je v primeru daljše zamude (torej, več kot 60 minut), odpovedi ali pa izgubljene zveze vlaka? Če zaradi navedenih razlogov nadaljevanje vašega potovanja istega dne ni več mogoče ali je nesmiselno, se lahko, kot navajajo Slovenske železnice, odločite, da:
- ne odpotujete in prejmete vrnjeno celotno prevoznino;
- odpotujete z drugim vlakom (po drugi prevozni poti na območju, z vlaki prevoznikov, ki so navedeni na vaši vozovnici);
- odpotujete, a si pozneje (med potjo) premislite ter končate potovanje, prejmete vračilo za neizrabljeni del vozovnice;
- se vrnete na začetno postajo z vlaki prevoznikov, ki so navedeni na vaši vozovnici, in prejmete celotno prevoznino.
"Če ste zaradi zamude vlaka izgubili zadnjo povezavo v istem dnevu, imate pravico do povračila razumnih stroškov hotelske prenočitve. Pravica vam ne pripada, kadar je zamudo povzročil dejavnik izven vpliva železnice ter prevoznika oz. kadar je bila napoved zamude vnaprej javno objavljena," še zapisujejo.
Dnevnik poroča, da so po pojasnilih Slovenskih železnic lani prepeljali 15,75 milijona potnikov in skupaj prejeli 518 pritožb. Od tega je bilo 58 zahtevkov za povračilo denarja zaradi zamude vlaka, ugodili so jim v 17 primerih. V letošnjih prvih petih mesecih so Slovenske železnice prepeljale 7,55 milijona potnikov in prejele 188 pritožb, od tega se jih je 34 navezovalo na zamude vlakov - ugodili so jim le v 2 primerih. Za omenjeni medij so jim tudi pojasnili, da kvartalno spremljajo kakovost storitev in odnosov do naših uporabnikov. "V zadnjih merjenjih zadovoljstva potnikov smo dosegli odlično, zelo visoko oceno – skoraj 88 odstotkov zadovoljstva,« so jim povedali.
Več novic lahko preberete tudi na slo24.si
