Slovensko društvo Hospic je v okviru kampanje »Do kdaj živim?« organizirala dogodek »Generalka življenja«, na katerem so predstavili namen kampanje. Na dogodku v Ljubljani, so zbrani gostje bili priča simboličnim pogrebom glasbenice Neže Buh, bolj poznane pod imenom Neisha, znanega mariborskega podjetnika, Marka Verdeva, ter predsednice društva Hospic, Renate Jakob Roban.

Razmislek o času, minljivosti in lepoti življenja

Moderatorka Mojca Mavec je nagovorila goste in jih pozvala k razmisleku o času, minljivosti in lepoti življenja. V svetu, kjer čas beži prehitro, se pozablja na ljubezen, bližino, prisotnost in sočutje. Iz tega razloga, je tovrstna kampanja Slovenskega društva Hospic toliko bolj pomembna, da se ljudje zavedo in vrnejo k osnovnemu vodilu - življenju.

Slogan »Do kdaj živim?« želi spodbuditi dialog, znotraj nas in med nami. Življenje moramo živeti zdaj, ne takrat, ko je prepozno.

Druga priložnost za življenje

Vodja detabuizacije Slovenskega društva Hospic, Jani Kramar, je najprej prebral ganljiv govor Katjuše Štingl, zadolžene za odnose z javnostmi pri Slovenskemu društvu Hospic in prijateljice Neishe, minuti tišine pa je sledil zvok trobente enega najboljših slovenskih trobentačev, avtorja in ustvarjalca Tomaža Gajšta, s čimer se je ustvarilo pravo pogrebno vzdušje. K sreči je šlo le za simboličen pogreb, Neishi je življenje ponudilo drugo priložnost.  

“V grobu sem permanentno pustila en košček sebe, vse, kar mi ne služi več, vključno z nekaterimi slabimi navadami, odvisnostmi, odnosi... Lepo je, da se znamo soočiti s svojo minljivostjo, a ta dogodek je opomnik tudi temu, da se znamo posloviti in pustiti vsemu kar mora, da umre, takrat ko je čas” 

[[image_2_article_82176]]

Lasten pogreb vzbudi različna čustva

Pokop mariborskega podjetnika, Marka Verdeva, je bil še bolj čustveno obarvan – na svoj simbolični pogreb je namreč s sabo pripeljal najožje družinske člane, prijatelje in sodelavce.

“Ko sem jih povabil na svoj pogreb, so bili z njihove strani najprej mešani občutki, a me že zelo dobro poznajo, zato sem hvaležen, da so bili danes ob meni. Brat, ki mi je napisal in prebral pogrebni govor, mama, sodelavci. Brez njih izkušnja pogreba zagotovo ne bi bila tako globoka.”

[[image_1_article_82176]]

Kampanja, ki pritegne pozornost

Kampanjo je v sodelovanju s Slovenskim društvom Hospic izvedla marketinška agencija Bold group, zaradi svoje drznosti in tabuja pa bo zagotovo dvignila nekaj prahu, kar je tudi namen.

Benjamin Hrkić, kreativni direktor agencije Bold group, je povedal, da kreativci vedno iščejo dobre in močne zgodbe, ki zbudijo radovednost. Težko je najti močnejšo zgodbo kot je življenje - in posledično seveda smrt. V mesecih dela z ekipo Hospica so se dodobra spoznali z njihovim poslanstvom in njihovimi vrednotami ter skozi debate prišli do te provokativne ideje - ki pa provocira predvsem razmislek o sočutju, minljivosti in o slavljenju življenja.

Ganljiv pogreb predsednice društva

V družbi zaposlenih in prostovoljcev Hospica, se je simbolično pokopala tudi predsednica društva, Renata Jakob Roban. Po besedah predsednice društva, je tovrstna izkušnja dokaz, da nanjo ne moremo biti nikoli pripravljeni. Ležanje v krsti ni bilo težko, saj jo je objela bela svetloba in občutek veliko, veliko ljubezni, ki je napolnjevala celoten prostor. Ta občutek ljubezni in svetlobe je bil lep in bi lahko trajal tudi dalje, je še dodala predsednica društva.

Obiskovalci so bili ob vseh izkušnjah pogrebov vidno ganjeni, saj kljub temu, da ni bil resničen, je izzval iskrena čustva udeleženih.