Kaj storiti, če spletna naročena pošiljka ne prispe v obljubljenem času? Veste kakšni so postopki za prijavo zamude, spremljanje statusa pošiljke ter kje lahko poiščemo pomoč ali poročamo o težavi? Kaj storiti, če je pošiljka že plačana, vendar pošiljatelj ne odgovarja na poskuse stika? Ko se soočimo s težavami pri dostavi, je pomembno vedeti, kako pravilno postopati, da jih rešimo.

Kako zaščitite svoje pravice kot potrošnik?

Iz Pošte Slovenije so za naš spletni medij Maribor24 sporočili, da je "spremljanje statusa pošiljke na voljo na spletni strani MojaPošta. Sicer pa ima uporabnik v primeru nepravilnosti pri prenosu pošiljke, med drugim tudi zamude, možnost vložiti reklamacijo/poizvednico v treh mesecih po oddaji pošiljke v notranjem prometu." Kaj pa storimo, če je pošiljka že plačana, vendar pošiljatelj ne odgovarja na poskuse stika? Odgovorijo: "Pošta Slovenije je odgovorna za prenos pošiljk, ne more pa posegati v vsebino dogovora med kupcem in prodajalcem, saj mora v skladu z Zakonom o poštnih storitvah varovati zaupnost poštnih pošiljk." Posledično se morajo uporabniki v primerih, kadar prejeto blago ni ustrezno, obrniti na prodajalca oziroma pristojne institucije.

"Uporabnikom svetujemo, da se v primeru težav z nakupom pri prodajalcu s sedežem v Sloveniji, lahko za pomoč obrnejo na Tržni inšpektorat. Če pa se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko uporabnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center, ki nudi uporabnikom pomoč pri uveljavljanju pravic v razmerju do podjetja iz druge države članice EU," povedo. V primerih nakupa pri podajalcu iz t.i. tretje države pa lahko uporabnik pomoč išče le pri potrošniških organizacijah v državi prodajalca.

"V primeru morebitne izgubljene pošiljke uporabnika pozovemo, da nam sporoči konkretne podatke, vključno s 13-mestno sprejemno številko paketa. Pomoč uporabnikom je na voljo na elektronskem naslovu [email protected] ali na brezplačni telefonski številki 080 14 00," izpostavijo iz Pošte Slovenije. Medtem tudi spletni kupec, ki naroči dostavo paketa v paketomat, lahko uporabi te kontaktne možnosti za pomoč. Oba kontakta sta navedena tudi na paketomatih. "V primeru, da gre za poškodbo vsebine ima uporabnik pravico vložiti reklamacijo takoj ob prevzemu oz. najkasneje v 30 dneh od vročitve pošiljke. V primeru, da uporabnik prejme napačen paket oz. paket z napačno vsebino, mora tovrstno reklamacijo urejati s pošiljateljem," objasnijo.